.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

 

هنگامی که ماهچه ها بیش از اندازه فعالیت داشته و عضلات فرد دچار گرفتگی و اسپاسم می شوند، هیچ چیز نمی تواند مانند یک ماساژخوب آنها را آرام کند و انرژی آنها را بازگرداند. این کار را با کمک برخی از ابزارهای ماساژ موجود در بازار می توانید انجام دهید.

این دستگاه ها توسط مجموعه حرکات منظم، مرتب و اصولی روی بافت های بدن از خستگی عضلانی بدن می کاهند.

همچنین نوعی ماساژدرمانی تسکین دهنده استرس هم وجود دارد که توسط متخصصان این کار ارائه می شود.

بعضی از ماساژورهای شخصی نیاز به اتصال برق ندارند و با باطری کار می کنند و برخی از آنها، مخصوصا مدل هایی که گرما هم تولید میکنند، دارای سیم اتصال به برق هستند.

ماساژورهای مختلفی با ویژگی های متنوعی وجود دارد، اما بهتر است ویژگی هایی که در ادامه ذکر شده در یک ماساژور وجود داشته باشد:

تنظیم برای یک ماساژ سفارشی جهت تسکین قسمتی از بدن که مورد نظر شماست.
جنبش دو طرفه (تقلید از حرکت ماساژ انسانی)
3. داشتن بخش حرارتی
4. درمان توسط مادون قرمز
5. درمان مغناطیسی

تقریبا دو نوع دستگاه ماساژ وجود دارد:

· ماساژ دهنده های شیاتیو یا ماساژ دادن با توپ های نورد که این نوع، به طور موثر توکسین های بدن را آزاد می کند و بدن شما منعطف تر می گردد. گردش خون بهبود می یابد و فشار خون را کاهش می دهد تا استرس بدن شما را کاهش دهد.

· ماساژور ارتعاش، بدون توپ نورد و فشرده سازی هوا با استفاده از یک پارچه نرم درون محفظه.

در ادامه به معرفی و بررسی برخی از ماساژورها می پردازیم:

· بالش ماساژ (مناسب برای زمان کار در اداره و پشت میز): آیا همیشه در گردن و شانه های خود احساس درد می کنید؟ این یک شکایت رایج است و اغلب پد های گرمایشی به تنهایی نمی تواند این دردها را تسکین دهد و اگر برای مدتی این دردهای ناحیه گردن خود را نادیده بگیرید، خطر ابتلا به سردرد و یا حمله میگرنی در شما افزایش می یابد. آنچه در مورد این ماساژور بسیار مورد توجه است این است که علاوه بر گردن و شانه ها می توانید از آن برای کمر، سر و حتی پا استفاده کنید.



ویژگی های این ماساژور:

گرمای زیادی دارد.
به راحتی قابل تنظیم است.
توانایی بالایی در ماساژ چندین قسمت از بدن را دارد.

اما از مضرات این دستگاه می توان به این موضوع اشاره کرد که شما ممکن است مجبور به استفاده از غلطک به صورت دستی برای تغییر جهت ماساژ پس از چند دقیقه باشید که این به صورت خودکار قابل کنترل نیست.


· ماساژور پا: این ماساژور مناسب برای ماساژ پاها بوده به علاوه اینکه دارای بخش گرما دهنده نیز می باشد و درد عصبی در نقاط حساس پا را تسکین می دهد.

فواید:

ماساژ قوی پا برای تسکین درد مفاصل و دردهای عضلانی

مضرات:

گرمای این دستگاه می تواند برای افرادی با پاهای ظریف و حساس، زیاد و آزار دهنده باشد.

· ماساژور ضربه ای: ماساژور ضربه ای نوعی از بهترین ماساژ دهنده ها می باشد. این دستگاه ها دارای چکش هایی است که ارتعاشات را به عضلات می فرستند.
در واقع به بافت های عمیق بدن شما متصل می شود، در حالی که بسیاری از
دستگاه های مشابه (و اغلب گران تر) فقط لرزش دارند.

مزایا:

بی صدا
ارزان
دسته قابل تعویض
قدرتمند

مضرات:

بعد از مدتی دارای نویز می شوند.

· ماساژور گردن: دستگاهی قابل حمل برای سفرهای جاده ای و رفت و آمد طولانی است. این وسیله قابل حمل، سبک وزن بوده و به راحتی می توانید از آن در اتومبیل و یا محل کار خود استفاده کنید. آن را در اطراف یک صندلی قرار دهید و آن را به شارژر (ماشین) وصل کنید و از ماساژ و گرمای آن استفاده کنید.

· ماساژور همه کاره: ماساژوری برای کمر، گردن، پا و ... . عملا این دستگاه برای ماساژ تمامی قسمت های بدن استفاده می شود. در این دستگاه تسمه هایی تعبیه شده است که می توان با کشیدن آنها فشار بیشتری را به ماهیچه های عمیق تر بدن وارد کرد. این دستگاه برای تسکین درد کمر، پا، سر و ... می باشد که دارای دستگیره های کوچکی است که با چرخش و تنظیم آنها می توانید بافت های عمیق تری از بدن را ماساژ دهید اما گرمای خروجی از این دستگاه بسیار اندک می باشد.

· تنس ماهیچه: دستگاهی برای تقويت ماهیچه ها، تسكين درد، استفاده در فيزيوتراپي، ماساژور و آرامش بخش بوده که عملکرد دستگاه به صورت تحریک ماهیچه با همان تکرار ضربات الکتریکی بدن از طریق الکترودها است که از طریق پوست به اعصاب و بافت ماهیچه می رسد. الکترودها را می توانید به هر قسمت از بدن متصل نمایید. تحریک الکتریکی بدون درد و بی ضرر است فقط کمی احساس لرزش خفیف یا مور مور شدن خواهید داشت. ضربات الکتریکی که به بافت ها فرستاده می شود بر انتقال تحریک الکتریکی به داخل عصب ها، مراکز عصب و گروه ماهیچه ها تاثیر می گذارد.

· ماساژور چشم: ماساژور چشم دارای عملکرد ویبره و گرما می باشد. این وسیله به صورت کیسه هوای هوشمند سبک و قابل حمل بوده و از اطراف چشم و بینائی شما مراقبت می کند، خستگی شما را کاهش داده و انرژی مجدد به چشمان شما باز می گردد. با توجه به نوع خاص طراحی این دستگاه، نقاط خاص اطراف چشم و پیشانی را ماساژ می دهد، که نتیجه آن بازگشت انرژی تحلیل رفته و از بین رفتن استرس و خستگی در چشم و صورت شما می باشد.

· ماساژور صورت: ماساژور صورت، جهت بر طرف کردن چین و چروک، صورت جوان سازی پوست و جلوگیری از آتروفی شدن و شل شدن و افتادگی عضلات صورت و بر طرف کردن سیاهی و پف زیر چشم مورد استفاده قرار می گیرد.

 

5 نکته مهم قبل از خرید صندلی ماساژور

1- قیمت صندلی ماساژور : مهم ترین بحث برای خرید هر نوع کالایی بحث قیمت آن می باشد که بسیار حائز اهمیت است .قیمت ها برای خرید صندلی ماساژور بسیار متغیر می باشند و اختلاف قیمت ها بخاطر نوع صندلی ، برند، امکانات و کیفیت صندلی ماساژور می باشد.

البته قيمت هميشه تعيين كننده نيست، پيشنهاد مي كنيم علاوه بر در نظر گرفتن قيمت هاي مختلف، پارامتر هاي زیر را نیز در نظر گرفته و بر روي مشخصات دستگاهي كه مناسب شماست تمركز نماييد. با ديدن همه مدل هاي صندلی ماساژور در باني اسپرت، می توانید گزينه مناسب تر با توجه به بودجه مورد نظر خود بيابيد .

2- مشورت با پزشک در ارتباط با خرید صندلی ماساژور : شاید بدن شما مجاز به استفاده از صندلی ماساژور نباشد یا اینکه بعد از استفاده دچار آسیب جدی شود ، پس بهتر است قبل از استفاده حتما با پزشک مشورت نمایید.

3- ابعاد و طرح و رنگ صندلی ماساژور : برای همه ما طرح و رنگ بر اساس ست لوازم منزلمون بسیار مهم می باشد و صندلی ماساژور هم از این قاعده مستثنی نیست . شما می توانید طرح و رنگ مورد نظرخود را انتخاب کنید . همینطور ابعاد صندلی نکته بسیار مهمی می باشد زیرا در خانه های جدید بحث فضای اشغالی ، یکی از نکات اصلی خرید دستگاه می باشد.

4- قابلیت های صندلی ماساژور : بهتر است قبل از خرید صندلی ماساژور از امکانات و قابلیت هایی که می تواند داشته باشد اطلاعات کسب کنید. صندلی های ماساژور ویژگی های زیاد و متفاوتی دارند که برخی از این ویژگی ها در زیر اشاره شده است.

کیسه های هوا : دارا بودن کیسه های هوا در نقاط کمر و نشیمنگاه و بغل نشیمنگاه و ساق پا و دست ها
تعداد نواحی ماساژ دهنده : قابلیت ماساژ در نواحی کمر و پاها و نشیمنگاه و دست ها
انواع ماساژ : انواع مختلف ماساژ از قبیل ماساژ موجی ، کششی ، بادی و ویبره
قابلیت تنظیم نواحی ماساژ : امکان تنظیم ماساژ در قسمت های مختلف صندلی ماساژور مانند قسمت پا و پشت سر و ناحیه کمر
گرمکن : دارا بودن گرمکن در ناحیه کمر و یا قسمت های دیگر
قابلیت ماساژ ساق پا و کف پا ، دست
تنظیم زمان استفاده از صندلی ماساژور : زمان استفاده از مبل ماساژور قابل تنظیم است .
قابلیت پخش موزیک و ویدئو : قابلیت پخش موسیقی یا ویدئو که توسط کابل مخصوص یا فلش امکان پذیر می باشد.
نوع نمایشگر : LCD یا LEDو یا ریموت کنترل ساده
تعداد ماساژ اتوماتیک : وقتی گفته می شود صندلی ماساژور با 6 نوع ماساژ اتوماتیک ، یعنی 6 نوع ماساژ را بدون برنامه ریزی اعمال می کند و نیازی به برنامه ریزی ندارد .
میزان حافظه : قابلیت ذخیره سازی ماساژهای اجرا شده و اجرای مجدد آنها
قابلیت مغناطیس درمانی : با استفاده از مگنت در قسمت های ماساژ دهنده باعث تسریع جریان خون موثر می شود و کمک زیادی به ماساژ درمانی میکند
بالا و پایین رفتن ناحیه پشت کمر: امکان نشسته و خوابیده شدن مبل ماساژور
قابلیت استفاده تجاری : آیا صندلی مورد نظر اسکناس خور است ؟ یا قابلیت استفاده طولانی در مراکز عمومی از قبیل مترو و فرودگاه و کافی شاپ و ..... را دارا می باشد یا اینکه برای استفاده در منزل است ؟



:: موضوعات مرتبط: لوازم جانبی موبایل , لوازم دیجیتال , لوازم خانگی , لوازم کامپیوتر , خرید دوربین هندی کم , خرید کامپیوتر رومیزی , خرید ماشین لباسشوئی خانگی , خرید اسپیکر , خرید یخچال ساید بای ساید , خرید مایکروفر , دستگاه تصفیه هوا , راهنمای خرید دستگاه تصفیه هوا , ماساژور برقی , سیستم های تلفن سانترال , ,
:: برچسب‌ها: ماساژور برقی 4 سر , بهترین ماساژور برقی , ماساژور دستی بدن , قیمت ماساژور پا , دستگاه ماساژور کمر , بهترین برند ماساژور , خرید ماساژور صندلی , ,
:: بازدید از این مطلب : 124
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : الیاس درگزنی
ت : پنج شنبه 30 فروردين 1397
.

به طور ساده، یک دستگاه تصفیه کننده، هوا را در اطراف شما پاک و تصفیه می‌کند. این عمل را از طریق یک فرآیند فیلترینگ اختصاصی انجام می‌دهد که ذرات میکروسکوپی را که به سلامتی شما آسیب می رساند، مورد هدف قرار می‌دهد.
مقدار کمی از این ذرات میکروسکوپی در هوا وجود دارد، که شما آنها را به مقدار بسیار کم تنفس می‌کنید. بدون تصفیه کننده هوا، ریه‌های شما تنها فیلتر برای آلاینده‌های موجود در هوا است.
اگر از آلرژی و آسم رنج می‌برید و یا بیماری تنفسی دارید، می‌دانید که این ذرات موجود در هوا باعث تحریک بیشتر ریه‌های شما می‌شود.
با این حال، حتی اگر از مسائل تنفسی هم رنج نمی‌برید، می توانید با این دستگاه، هوای پاک تنفس کرده و نقش چشمگیری در سلامت خود داشته باشید.
از آنجا که یک تصفیه کننده هوا با کیفیت بالا می تواند 99٪ از تمام آلودگی‌های موجود در هوای اطراف شما را قبل از عبور از بینی و رسیدن به ریه‌ها تصفیه و پاکسازی کند، تضمین می کند که شما در منزل خود از هوایی با کیفیت بالا تنفس کنید.
تصفیه کننده‌های هوا موجب کاهش علائم آلرژی و آسم، بهبود خواب و تنفس آسان‌ترمی‌شود.
اما اکنون این سوال مطرح است که این دستگاه، چه نوع آلاینده‌هایی را می‌تواند تصفیه کند؟
تصفیه‌کننده هوا، ماشین‌های قدرتمندی دارد که برای مبارزه با انواع مختلف آلودگی‌های هوائی طراحی شده‌اند.
در ادامه لیستی از رایج‌ترین آلاینده‌ها آمده است که تصفیه‌کننده هوا در داخل خانه شما، آنها را مورد هدف قرار می‌دهد:
• گرده گیاهان اسپور و قارچ
• گرد و غبار
• موی حیوانات خانگی
• باکتری‌ها و ویروس‌ها
• دود و بوی حاصل از تنباکو و چوب
• بوی پخت‌و‌پز، بوی ناشی از حیوانات‌خانگی و پاک کننده‌های شیمیایی
• سموم گازی حاصل از اسپری‌ها و آفت کش‌ها
• ترکیبات آلی فرار که در رنگ، لاک، مواد پاک‌کننده، فرش و مصالح ساختمانی یافت می‌شود
در ابتدا گفتیم، تعداد زیادی از ذرات میکروسکوپی وجود دارد که تصفیه کننده‌های هوا برای از بین بردن آنها طراحی شده‌اند. با این حال، همه تصفیه‌کننده‌های هوا برای خلاص شدن از هر نوع آلودگی ساخته نمی‌شوند.
بنابراین، تعیین نوع آلودگی که می‌خواهید در داخل خانه خود از بین ببرید، به شما کمک خواهد کرد که بهترین انتخاب را از میان انواع تصفیه‌کننده‌های هوا داشته باشید.
قبل از خرید تصفیه‌کننده هوا، موارد زیر را در نظر بگیرید:
• آیا از علائم آلرژی فصلی رنج می‌برید؟
• آیا به بیماری آسم دچار هستید؟
• آیا شما یک فضا را بازسازی کرده‌اید و نیاز به رهایی از گرد و غبار و یا بخارهای رنگ دارید؟
• آیا شما مستعد ابتلا به بیماری هستید و می خواهید با استفاده از کشتن باکتری‌ها و ویروس‌ها، هوای خانه خود را عاری از هرگونه آلودگی کنید؟
• آیا حیوانات خانگی دارید و می‌خواهید موها و یا بوها را از بین ببرید؟
• آیا می‌خواهید از دود سیگار و یا بوی آن خلاص شوید؟
پاسخ به این سوالات می تواند راهنمای خوبی برای خرید شما باشد.
هنگامی که دلیل اصلی برای خرید یک دستگاه تصفیه‌هوا را مشخص کنید، بعد از آن می‌دانید که به چه نوع فیلتری نیاز دارید.
اگر شما برای خرید دستگاه تصفیه‌هوا جستجو کرده باشید، مطمئنا متوجه شده‌اید که صدها نوع مختلف در برندهای متفاوت برای خرید وجود دارد. اما بدانید که تنها چهار نوع اصلی از تکنولوژی فیلتراسیون هوا وجود دارد که این دستگاه‌ها از آن استفاده می‌کنند.
این چهار فیلتر تمیز‌کننده هوا انواع مختلفی از آلودگی هوا را مورد هدف قرار می‌دهند. در ادامه توضیحات بیشتری از فیلترها و مزایا و معایب هر یک را مشاهده می‌کنید:
(تصفیه با بخار):HEPA فیلتر تصفیه
این فرایند فیلترکردن هوا شامل یک فیلتر کاغذی بسیار متراکم است. انواع مختلفی از فیلترها وجود دارد که از اختصار HEPA استفاده می کنند، اما فقط یک صدور گواهینامه واقعی دارد و به عنوان "فیلتر HEPA واقعی" برچسب‌گذاری شده است. یک فیلتر HEPA واقعی برای حذف 99.97٪ از تمام ذرات میکروسکوپی به اندازه 0.3 میکرون در نظر گرفته ‌شده‌است. دیگر فیلترهایی که از اصطلاح "HEPA-type" یا "HEPA-like" استفاده می‌کنند کارآیی کمتری دارند و می‌توانند ذرات را به اندازه 2 تا 5 میکرون جذب‌کنند.
مزایا: بسیار کارآمد است و برای همه مشکلات تنفسی مناسب است.
معایب: نیازمند تعویض فیلتر برای حفظ کارآیی است که معمولا گران‌تر از انواع دیگر فیلترها می‌باشد. بوها یا گازهای شیمیایی را حذف نمی‌کند، از فن برای کشیدن در هوا استفاده می‌کند و سرعت بالای آن می‌تواند پر سر و صدا باشد.
فیلتر تصفیه یونی:
این فن‌آوری، تمیز کردن هوا را با انتشار یک ابر از یون‌های شارژ شده به هوا که به آلاینده‌های هوا منتقل می‌شود انجام می‌دهد. برخی از تصفیه‌کننده‌های هوای یونیک شامل یک صفحه‌ی الکترواستاتیک است که ذرات را جذب می‌کند و آنها را از هوای اتاق جدا می‌کند. این فرآیند ذرات را به اندازه 0.01 میکرون برطرف می‌کند.
مزایا: تعمیر و نگهداری آسان و کم‌هزینه، تعویض فیلتر آن ارزان‌تر از دستگاه‌های فیلتر HEPA بوده و چون از فن استفاده نمی‌کند بسیار آرام و بی‌صدا کار می‌کند.
معایب: آلاینده‌ها در کف اتاق باقی می ماند مگر اینکه در یک صفحه الکترواستاتیک جمع شوند، صفحات جمع آوری نیاز به تمیزکاری مکرر با صابون و آب دارند، بوها را حذف نمی‌کند، مقدار کمی اوزون را به عنوان یک محصول جانبی تولید می‌کند که می‌تواند آسم و مسائل تنفسی را تحریک کند.
فیلتر کربن:
این نوع فیلتر هوا از فرم خاصی از صفحه کربن فعال استفاده می‌کند که شامل میلیون‌ها منافذ کوچک جذب کننده است. این فیلترها چیزی است که بوی تازه و تمیز را ایجاد می‌کند.
مزایا: فیلترهای نسبتا ارزان برای جایگزینی، ایجاد بوی تازه و مطبوع در اتاق
معایب: فقط مناسب برای کاهش گازها و بوها
نور ماورا بنفش (UV):
بر خلاف سه فیلتر دیگر که ذکر شد، این فناوری یک نور نامرئی را منتشر می‌کند که آلوده کننده‌های داخل اتاق را در معرض حملات آنها از طریق یک فیلتر فیزیکی قرار می‌دهد. تصفیه کننده‌های هوا از گروه UV-C از طیف ماورا بنفش استفاده می‌کنند. این گروه به طور کامل برای انسان ها ایمن است و هیچ اثری جانبی منفی ایجاد نمی‌کند. هدف اصلی آن کشتن باکتری ها و ویروس ها در داخل خانه است. نتیجه نهایی یک محیط استریلیزه و پاک است.
مزایا: نور ماورا بنفش برای هزاران ساعت کارآیی دارد و به ندرت نیاز به جایگزینی دارد، یک محیط استریل ایجاد می کند، تعداد میکروبی را که می‌تواند ‌درون یک اتاق پخش شود و باعث ایجاد بیماری ها شود را، کاهش می‌دهد.
معایب: فقط از بین بردن ویروس‌ها، باکتری‌ها و میکروب‌ها را انجام می‌دهد و به عنوان یک دستگاه مستقل قابل خرید نیست.

دلایل رایج برای خرید دستگاه تصفیه هوا
1. آسم
2. گرد و غبار
3. افزایش کیفیت عمومی هوا
4. آلودگی ترافیکی موجود در فضای بسته
5. حیوانات خانگی
6. گرده‌های حاصل از گل‌های فصلی
7. دود سیگار

شما میتوانید برای مشاهده انواع مختلف دستگاه‌های تصفیه هوا و لیست قیمت‌های فروشندگان معتبر این کالا در میهن مارکت، به اینجا مراجعه کنید.

 

بهترین دستگاه تصفیه هوای خانگی

 

“تصفیه کننده هوا چگونه کار می کند و فواید آن چیست؟” این یکی از اولین مواردی است که ممکن است در هنگام خرید تصفیه هوا بخواهید بپرسید. برای پاسخگویی به سؤال در مورد مزایای تصفیه هوا، مهم است که برای اولین بار به بخشی از این سوال پاسخ دهید که ” تصفیه هوا چگونه کار می کند؟” تصفیه کننده های هوا از تکنولوژی هایی حمایت می شوند که برای حذف آلاینده های هوا، مانند باکتری ها، ویروس ها، ترکیبات آلی فرار و بوها طراحی شده اند. طبق مطالعات انجام شده در دانشگاه تگزاس غرب، در حقیقتپ باکتری ها، قارچ ها و کپک ها در فواصل ۲۴، ۴۸ و ۷۲ ساعته به علت استفاده از یک تصفیه کننده هوا کاهش می یابند و به عنوان برای یک حذف کننده آلاینده های هوا یا آلرژن های موجود در هوا ثبت شد.

 

 

توانایی یک فیلتر داخلی هوا برای کار با مزایایی که کاربر دریافت می کند، همزمان است. هنگامی که شما یک تصفیه کننده هوا خریداری می کنید، مزایایی شامل بهبود سلامت، به ویژه برای افرادی است که از مشکلات تنفسی رنج می برند دارد. افرادی که از آسم رنج می برند، ممکن است از کیفیت هوا پاک در خانه هایی که از تصفیه هوا استفاده می کنند، بسیار بهره مند شوند. همچنین برای افراد مبتلا به آلرژی نیر مناسب است، زیرا همانگونه که قبلا اشاره شد، بسیاری از آلرژن های داخل خانه که برای افرادی که از این بیماری رنج می برند، با استفاده از یک تصفیه کننده حذف می شوند.

 

سایر مزایای بالقوه دستگاه های تصفیه هوا در راستای مواردی همچون بهداشت و سلامت شامل تسکین درد گلو و سردرد می باشد. آنها همچنین برای کاهش بوها، از جمله بوهای آشپزخانه ناشی از غذاهایی خاص، بوی حمام و بوی حیات حیوانات خانگی که در داخل خانه زندگی می کنند، مفید هستند. افرادی که سیگار می کشند نیز به شدت از یک تصفیه هوا برای حذف اثرات دود سیگار در فضای خانه را استفاده می کنند. تصفیه کننده های هوا در مکان هایی به مانند: اتاق کودکان، مهد کودک ها و مراکز مراقبت از کودکان بسیار مفید هستند، زیرا در این مکان ها بوها، و همچنین ویروس ها و باکتری هایی که می توانند باعث سرماخوردگی و سایر عفونت ها شوند، می تواند مشکل ساز باشد.

 



:: موضوعات مرتبط: لوازم جانبی موبایل , لوازم دیجیتال , لوازم خانگی , لوازم کامپیوتر , خرید دوربین هندی کم , خرید کامپیوتر رومیزی , خرید ماشین لباسشوئی خانگی , خرید اسپیکر , خرید یخچال ساید بای ساید , خرید مایکروفر , دستگاه تصفیه هوا , راهنمای خرید دستگاه تصفیه هوا , ماساژور برقی , سیستم های تلفن سانترال , ,
:: برچسب‌ها: عوارض دستگاه تصفیه هوا , دستگاه تصفیه هوا مورد تایید وزارت بهداشت , قيمت دستگاه تصفيه هوا سامسونگ , بهترین دستگاه تصفیه هوا در ایران , قیمت تصفیه هوا ال جی , تصفیه کننده هوا خودرو , دستگاه تصفیه هوا پارس خزر , دستگاه تصفیه هوا coway , ,
:: بازدید از این مطلب : 95
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : الیاس درگزنی
ت : پنج شنبه 25 فروردين 1397
.

در سالهای اخیر آلودگی هوا در برخی از كلان شهر‌ها بواسطه دود كارخانه‌ها، سوخت خودروها، سوخت گاز طبیعی، ریزگردها و... افزایش چشمگیری داشته است. این موضوع موجب شده که تا استفاده از دستگاه‌های تصفیه هوا بیشتر از گذشته مورد توجه عموم افراد قرار بگیرد. همچنین با توجه به اینكه دستگاه‌های تصفیه هوا در اماکن مختلف، مثل: ساختمان‌های مسكونی، ادارات، مهد كودك‌ها، بیمارستان‌ها، آرایشگاه‌ها، هتل‌ها و ... مورد استفاده قرار می‌گیرند، خرید دستگاه تصفیه هوا با کارایی مناسب بسیار حائز اهمیت است. 


ابتدا باید تصمیم بگیرید که دقیقا به دنبال چه چیزی هستید؟ باید بررسی کنید که کدام فناوری تصفیه هوا برای شما مناسب بوده و انتظارات شما را برآورده می‌کند؟
جهت انتخاب یك دستگاه تصفیه هوا با کارایی مناسب بررسی موارد زیر را توصیه می‌کنیم:
1. ظرفیت دستگاه تصفیه هوا
2. دقت دستگاه و تعداد و نوع فیلترهای دستگاه تصفیه هوا
3. امكانات و مشخصات فنی دستگاه تصفیه هوا
4. برند و فروشنده
5. استانداردها
6. خدمات پس از فروش


نوع فیلترهای تصفیه هوا

هر یک از فیلترهای تصفیه هوا، عملکرد متفاوتی دارند و هرکدام برای حذف نوع خاصی از آلاینده ها طراحی شده‌اند. بنابراین دقت کنید که محصول مورد نظر از چه فیلتری استفاده می‌کند و عملکرد هریک چیست.
فیلتر HEPA
فیلتر HEPA ذراتی مثل، گرده، غبار، شوره حیوان خانگی و قارچ ها را از هوا پاک می‌کند.
فیلتر HEPA قسمت اصلی تمیز کننده هوا است که با بهره وری بالای فیلتر (HEPA ) برای از بین بردن گرد و غبار و سایر مواد محرک هوا موثر است در عین حال که ازن تولید نمی‌کند.
دستگاه‌های پاک کننده با HEPA بالا مانند Airgle 750 و Blueair با 650E، برای اتاق‌های بزرگ مناسب هستند. این دستگاه ها معمولا گران هستند.
اکثر سیستم‌های تهویه مطبوع فیلتری با مرو ( MERV ) از شماره 1 تا 4 استفاده می کنند. در حالی که بسیاری از خانه ها نمی‌توانند فیلتر هپا ( 17 – 20MERV ) را به بخاطر حجم بالای فضائی که اشغال می کند، استفاده کنند، بهتر است از دستگاهی که فیلتری با MERV بین 7 و 13 داشته و تقریباً مانند فیلتر HEPA موثر است بهره مند شوند.

هزینه تعویض فیلتر
قیمت فیلترهای جایگزین را قبل از خرید بررسی کنید. فیلتر HEPA معمولا یک بار در سال نیاز به تعویض دارد.
ژنراتور یون و ازن
این ژنراتورها در واقع فیلتر نیستند. بلکه به تولید ذرات باردار یا یون می‌پردازد که ذرات را مجبور به چسبیدن به سطوح اتاق می‌کنند. در همان زمان، آنها معمولا تولید ازن می‌کنند. که متاسفانه، ازن یک محرک ریه است به همین دلیل سیستم‌های تصفیه هوا که دارای این نوع فناوری باشند برای هر کسی مناسب نیست.
رسوب الکترواستاتیک
مشابه با ژنراتور یون و ازن کار می‌کنند. اصلی ترین تفاوت این است که آنها ناخالصی ها را به جای جمع‌آوری بر روی سطوح یک اتاق در صفحاتی جمع آوری می‌کنند که قابل شستشو هستند بنابراین نیازی به تعویض ندارند. بسیاری از رسوب الکترواستاتیک نیز تولید ازن می‌کنند.
فیلتر کربن فعال
بیشتر دستگاه‌های تصفیه هوا شامل نوعی فیلتر فعال کربن هستند که هرگز به تنهایی استفاده نمی‌شود. آنها از یک فرآیند شیمیایی برای جذب بخارات، رایحه و دود از هوا استفاده می‌کنند. فیلتر فعال کربن می‌تواند به طور موثر دود و بخارات شیمیایی را در هوا خنثی کند.
فیلتر ضد باکتری
اینها نیز یک فیلتر جدا در داخل دستگاه تصفیه هوا نیستند. به عنوان مثال، فیلتر HEPA اغلب دارای عوامل ویژه‌ای است که میکروب‌ها و باکتری‌ها را از هوا بیرون می‌کشد. برخی مواقع ممکن است برای کشتن میکروب‌ها و باکتری‌ها از لامپ UV استفاده شود. سیستم‌های تصفیه هوا دارای این فن‌آوری به طور معمول در بیمارستان ها یافت می‌شوند.
پیش فیلترها
معمولا هر دستگاه تصفیه هوا در بازار شامل پیش فیلتر است. که ذرات بزرگ را از هوا می‌گیرد. و باعث می‌شود که فشار کمتری بر روی فیلتر ذرات ریز مثل فیلتر HEPA وارد شود. و به طور معمول دارای خواص الکترواستاتیک است که تاثیر آنها را بیشتر می‌کند. برای محافظت از فیلترهای گران‌تر در داخل دستگاه، پیش فیلترها باید به طور منظم تعویض شود.
مکانی که دستگاه تصفیه هوا را برای آن می‌خرید
متراژ اتاق مورد نظر شما برای تمیز کردن موثر هوا در انتخاب دستگاه نقش مهمی دارد برای اطمینان از موثرتر بودن دستگاه، سعی کنید دستگاهی را انتخاب نمایید که برای اتاق بزرگتر طراحی و ساخته شده باشد.
ضمانت یا گارانتی
همیشه قبل از خرید از گارانتی دستگاه مطمئن شوید، و از جزئیات گارانتی مطلع شوید.

آیا دستگاه های تصفیه هوا برای بهبود آلرژی موثر است؟
ذراتی که توسط هوا به راحتی جابجا می‌شوند و معلق هستند باعث تشدید آلرژی می‌شوند، و طبیعی به نظر می‌رسد که دستگاه تصفیه هوا با کاهش این ذرات و تصفیه های مکرر در کاهش علائم آلرژی کمکی موثر باشد.
ابتدا نوع ماده‌ای که به آن حساسیت دارید را ترجیحاً به کمک پزشک، تشخیص دهید :
- کپک و بوی نا گرفتگی
- مو و پوسته ریزی حیوانات خانگی
- دود تنباکو
- هجوم و لانه گذاری حشرات در محیط داخل اتاق، به خصوص سوسکها و حشرات رختخواب
- ترکیبات فرار ارگانیک،(vos) که از بعضی لوازم منزل مانند فرشهای مصنوعی، رنگ تازه، پلاستیک یا چسب ،متصاعد می‌شوند.
نکته: حتما قبل از تهیه دستگاه با پزشک معالج درباره دستگاه مناسبی که آلرژن تحریک کننده مرتبط به شما را از بین می‌برد مشورت نمایید.


برای مشاهده قیمت‌های رقابتی و اطلاعات کامل‌تر انواع فیلتر دستگاه تصفیه هوا در میهن مارکت، اینجا کلیک کنید.

 Ø¯Ø³ØªÚ¯Ø§Ù‡ تصفیه هوا چیست و هنگام خرید به چه نکاتی باید توجه کنیم

 

بهتر نفس بکشید
قبل از اقدام برای خرید یک دستگاه تصفیه هوا بهتر است که خودتان چند حرکت مثبت در راستای بهتر کردن هوای خانه انجام دهید. توصیه‌های ما به شما قبل از خریدن یک دستگاه تصفیه هوا این‌ها هستند:

سیگار کشیدن درون خانه را ممنوع کنید
سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی خانه خود را هر چند وقت یک‌بار سرویس کرده و فیلترهای آن‌ها را تعویض کنید
استفاده از شمع و سوزاندن چوب در شومینه خانه را به حداقل برسانید
از فن و سیستم‌های تهویه هوا در آشپزخانه، حمام و اتاق لباسشویی استفاده کنید
مواد شیمیایی، مایعات حلال، چسب و آفت‌کش‌ها را نزدیک محل استراحت خود انبار نکنید
اگر وجود گرده‌های فصلی و یا داشتن آلرژی شما را از باز کردن پنجره‌های منزل منع می‌کند، از سیستم تصفیه‌کننده هوای خود به همراه یک فیلتر تمیز استفاده کنید.

 

بهتر نفس بکشید
قبل از اقدام برای خرید یک دستگاه تصفیه هوا بهتر است که خودتان چند حرکت مثبت در راستای بهتر کردن هوای خانه انجام دهید. توصیه‌های ما به شما قبل از خریدن یک دستگاه تصفیه هوا این‌ها هستند:

سیگار کشیدن درون خانه را ممنوع کنید
سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی خانه خود را هر چند وقت یک‌بار سرویس کرده و فیلترهای آن‌ها را تعویض کنید
استفاده از شمع و سوزاندن چوب در شومینه خانه را به حداقل برسانید
از فن و سیستم‌های تهویه هوا در آشپزخانه، حمام و اتاق لباسشویی استفاده کنید
مواد شیمیایی، مایعات حلال، چسب و آفت‌کش‌ها را نزدیک محل استراحت خود انبار نکنید
اگر وجود گرده‌های فصلی و یا داشتن آلرژی شما را از باز کردن پنجره‌های منزل منع می‌کند، از سیستم تصفیه‌کننده هوای خود به همراه یک فیلتر تمیز استفاده کنید.

 

اصطلاحات روی دستگاه چه معنایی دارند؟
انجمن تولیدکنندگان لوازم‌خانگی برای رتبه دادن به دستگاه‌های تصفیه هوا، میزان اندازه‌ی اتاق در مقابل هوای تازه‌ی تولیدشده توسط دستگاه را با علامت اختصاری CADR نام گزاری کرده است. در همین مورد باید بدانید که CADR بالای ۳۵۰ نمره‌ی قابل قبولی برای یک دستگاه تصفیه هوا است و نمره‌ی زیر ۱۰۰ بدین معناست که دستگاه ضعیف عمل خواهد کرد. به هنگام خرید دستگاه حتماً یک دستگاه طراحی‌شده برای اتاق‌های بزرگ‌تر از اتاق خود را تهیه کنید. بدین‌صورت هوای اتاق شما بهتر تصفیه‌شده و دستگاه با سرعت پایین‌تر و کم سروصدا تر عمل خواهد کرد.



:: موضوعات مرتبط: لوازم جانبی موبایل , لوازم دیجیتال , لوازم خانگی , لوازم کامپیوتر , خرید دوربین هندی کم , خرید کامپیوتر رومیزی , خرید ماشین لباسشوئی خانگی , خرید اسپیکر , خرید یخچال ساید بای ساید , خرید مایکروفر , دستگاه تصفیه هوا , راهنمای خرید دستگاه تصفیه هوا , ماساژور برقی , سیستم های تلفن سانترال , ,
:: برچسب‌ها: قيمت دستگاه تصفيه هوا سامسونگ , عوارض دستگاه تصفیه هوا , بهترین دستگاه تصفیه هوا در ایران , دستگاه تصفیه هوا مورد تایید وزارت بهداشت , قیمت تصفیه هوا ال جی , دستگاه تصفیه هوا coway , دستگاه تصفیه هوا نئوتک , دستگاه تصفیه هوا airjoy , ,
:: بازدید از این مطلب : 90
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : الیاس درگزنی
ت : پنج شنبه 18 فروردين 1397
.




در نمایشگاه CES 2017، سامسونگ از تکنولوژی جدید تلویزیون های خود با نام QLED رونمایی کرد که این مدل ها از تکنولوژی نقطه کوانتومی در یک پنل LED استفاده می کنند.
Quantom dot + LED = QLED که این در واقع فناوری جدیدی نیست.

سامسونگ این پیام را تایید می کند که QLED یک فناوری برتر است و دارای مزایای زیادی نسبت به OLED است. این مدل ها در واقع نبردی بین برتری تلویزیون LED و تلویزیون OLED است.
QLED چگونه کار می کند؟

تکنولوژی نقطه کوانتومی تلویزیون با قرار دادن یک لایه یا فیلم از نقاط کوانتومی در مقابل یک پنل نور پس زمینه منظم LED کار می کند. لایه از ذرات کوچک ساخته شده است که هر کدام از آنها رنگ خود را با توجه به اندازه آن (هرجایی بین 2 تا 10 نانومتر) منتشر می کند. اساسا، اندازه ذره، طول موج نوری که آن را منتشر می کند، دیکته می کند، از این رو رنگ های مختلفی را فعال می کند. سامسونگ می گوید که نقاط کوانتومی بیش از یک میلیارد رنگ را فعال می کند.

در این نسل سوم تلویزیون های کوانتومی، که QLED نامیده می شوند، ذرات تغییر کرده اند، زیرا آنها اکنون دارای یک هسته آلومینیوم فلزی و پوسته فلزی جدید هستند که موجب افزایش دقت رنگ شده، اما این دقت رنگ را در روشنایی های پیکسل های بالاتر نیز فراهم می کند.

توانایی تولید این رنگ ها در روشنایی های بالاتر باعث می شود که حجم رنگ بیشتری نسبت به قبل داشته باشیم و این در اینجا QLED ادعا می کند که از توانایی های OLED برتر است. این توانایی حفظ رنگ، در مناطق پررنگی که OLED نمی تواند رنگ را حفظ کند، خود را نشان می دهد.

نتیجه این است که QLED به شما امکان می دهد رنگ های قابل ملاحظه بیشتری داشته باشید.

تفاوت QLED با OLED:

روشنایی واقعا مسئله مهمی است که می تواند در تفاوت تکنولوژی ها موثر باشد. تلویزیون های نقطه کوانتومی ( QLED ) هنوز هم بر روی یک سیستم نور پس زمینه LED کار می کنند اما OLED ها هر کدام نور خود را تولید می کنند، یا روشن یا خاموش می شوند. مزیتی که OLED ارائه می دهد این است که شما می توانید پیکسل هایی را که مورد نیاز نیست، خاموش کنید.

مدل های QLED سامسونگ از سیستم LED لبه ی روشن استفاده می کنند (بعضی از آنها از طرف دیافراگم، بعضی از نقاط پایین هم روشن می شوند) و این به مناطق کم نور تقسیم می شود. مدل Q9، دارای 32 بلوک تاریک است، در حالی که دیگر مدل های Q دارای 12 بلوک تاریک است.

همچنین مصرف برق در این دو مدل متفاوت است. پانل های OLED بسیار نازک هستند و نیاز به نور پس زمینه ندارند. به همین ترتیب، تلویزیون OLED، نسبه به مدل های تلویزیون های QLED سبک تر بوده و نیاز به قدرت برق کمتری دارند.

علاقه مندان تلویزیون به نوع دیگری از تلویزیون QLED امیدوارند، که در آن نقطه های کوانتومی می تواند با برق مانند OLED روشن و خاموش شود بدون نیاز به سیستم نور پس زمینه، و در حال که هیچ پانل ال سی دی درگیر نیست. اگر نقطه های کوانتومی نور تولید کنند، ما می توانیم با استفاده از QLED یک تکنولوژی نمایشگر انتشاری داشته باشیم.

شما می توانید برای مشاهده انواع تلویزیون های QLED و لیست قیمت های رقابتی فروشندگان معتبر ای کالا، اینجا کلیک کنید.

 

برند های تلویزیون همیشه آن چیزی نیستند که شما در تبلیغات و کاتالوگ ها مشاهده می کنید. شاید با مطالعه ادامه این مقاله از پی بردن به شرکت سازنده تلویزیون خود متعجب شوید. پس بهتر است مارکتستان را تا انتهای این مقاله همراهی کنید.
برای بسیاری از خریداران، انتخاب یک برند شناخته شده راحت است. اما قبل از اینکه به بازار بروید و یک ست تلویزیون جدید بخرید، بهتر است به یک نکته توجه کنید: حتی اگر برند انتخاب شده شما بین عموم مردم شناخته شده باشد، این تلویزیون ممکن است ارتباط کمی با کارخانه اصلی آن برند داشته باشد!
برای مثال، برند RCA ، یکی از سنتی ترین تلویزیون های تاریخ آمریکا، امروزه در کمپانی های تولید تلویزیون کره دیده شده است. کمپانی چینی هایسنس نیز این نوع تلویزیون را تولید می کند. این محصول، حتی در مکزیک هم دیده شده است.
در یک دوره زمانی طولانی مدت، بازار ساخت تلویزیون تنها توسط شرکت هایی که توانایی سرمایه گذاری بالا داشتند، تامین می شد. با پیشرفت علم و گذشت زمان، و برداشته شدن موانع، و کاهش قیمت ابزار و قطعات، محدودیت ها کاهش یافت و فرصت خوبی برای کمپانی های رقابت طلب بوجود آمد.
کمپانی هایی مانند شارپ، جی وی سی، و توشیبا به بازار آمریکا راه پیدا کرد، و برندهای خود را به عنوان تولیدکنندگان کمتر شناخته شده معتبر نشان دادند. از طرفی شرکت های چین، ژاپن، کره شمالی، و تایوان از این برندها حمایت کرده و محصولات خود را با این نام ها به بازار عرضه کردند، به این امید که محصولات آنها در بازار آمریکا بهتر و بیشتر شناخته شود.
این برای مشتری ها به چه معناست؟
فقط به این خاطر که یک تلویزیون دارای یک برند معتبر و دارای پروانه است، این به این معنی نیست که کیفیت ضعیفی دارد. اما پیشبینی عملکرد و کارآیی آن در آینده دشوار خواهد بود.
بعضی از شرکت ها پروانه ساخت کارخانه را انتخاب می کنند، که بیشتر در چین قرار دارند، آنها محصولات خود را بر اساس تکنولوژی خاص خود می سازند. در بعضی موارد، برندهای دارای پروانه ساخت و معتبر باید موارد زیادی را به طراحی محصول و نیاز های عملکردی اضافه کنند تا به حد استاندارد برسند.
در واقع، بعضی از تلویزیون های شارپ ساخت هایسنس در تست های کیفیت تلویزیون خوب عمل کرده اند – اما هنوز نتوانسته است به سطح کیفی رقبای قدرتمند دیگر دست پیدا کند. برای بالا بردن اطمینان از خرید بهتر است یک محصول با گارانتی بیشتر را انتخاب کنید. این کار باعث می شود که در صورت اختلال در عملکرد تلویزیون بتوانید نیاز تعمیرات آن را براحتی برطرف کنید.
بیاد داشته باشید که استفاده از خدمات پس از فروش برند هایی که در کشور یا شهر شما دارای نمایندگی نیستند، بسیار دشوار و تقریبا غیرممکن است.
همچنین می توانید از محصولاتی استفاده کنید یا از نمایندگی هایی خرید کنید که در صورت اختلال در تصویر یا عدم رضایت مشتری دارای یک گارانتی مرجوع محصول 30 روزه هستند. امروزه کمتر محصولی را پیدا می کنید که تمامی ویژگی ها و اطلاعات تلویزیون را به شما گفته باشد.
در آخر بهتر است رتبه بندی تلویزیون های موجود در بازار را به صورت یک مشاوره مختصر برای شما توضیح دهیم. این رده بندی با توجه به تست ها و آموزش های علمی و همچنین تجربه مشاوران لوازم دیجیتال مارکتستان جمع آوری شده است.
البته برندهای تلویزیون ال جی و تلویزیون سامسونگ بهترین و معتبر ترین کمپانی های موجود در بازار هستند که تلویزیون های با کیفیت خوبی را به کاربران و مشتریان مختلف ارائه می دهند. این جدول برای سایر برندهای غیرمعمول تر نوشته شده است.
قبل از خرید یک تلویزیون جدید بهتر است به لیست زیر نگاهی بیاندازید:

برند توضیحات
المنت - Element قطعات محصولات برند المنت در آمریکا بر هم سوار می شوند، اما بیشتر تولیدات جزیی در چین صورت می گیرد. اما از وقتی که این کمپانی آمریکایی توسط تولید کننده چینی تونگ فنگ صلاحیت کیفی را کسب کرد – صاحب برندهای Seikiو وستینگ هوس - تولیدات آن در چین نیز به صورت انحصاری انجام می شود.
جی وی سی-JVC از اواخر سال 2011، پروانه ساخت برند تلویزیون جی وی سی به یک تولید کننده تایوانی به نام AmTRAN داده شده است. یکی از نمایندگی های آمریکایی این کمپانی به نام AmTRAN Video ، به خاطر ساخت و فروش تلویزیون های برند Vizio شناخته شده است.
مگناووکس - Magnavox این برند روزگای بازار آمریکا را در دست گرفته بود، اما زمانی که کمپانی فیلیپس این برند را در اختیار داشت، امروزه پروانه ساخت به شرکت Funai Electric داده شده است. این تولیدکننده ژاپنی همچنین پروانه ساخت محصولات برند امرسون، فیلیپس، سیلویانا، سانیو، و سیمپونیک را در اختیار دارد. فونای اخیرا اعلام کرده است که قصد توقف تولید تلویزیون های وی سی آر را دارد. آنها اخرین تولید کننده این محصولات هستند.
فیلیپس - Philips همانطور که گفتیم پروانه ساخت این تلویزیون ها به شرکت فونای داده شده است. این قرارداد، که در آن نام مگناووکس نیز برده شده است، تا پایان 2018 ادامه خواهد داشت
پالاروید - Polaroid این نام یک برند محترم است که در سال 2001 اعلام ورشکستگی کرد اما نام تجاری خود را به گروه پترز تغییر داد. این برند نیز دوام چندانی نیاورد و با ورشکستی مالی رو به ور شد. در سال 2009، یک گروه از سرمایه گذاران نام تجاری Polaroid را برداشت و شرکت PLR IP Holdings را راه اندازی کرد که در حال حاضر مجوز کنونی شرکت امپایر الکترونیک آمریکا را در دست دارد.
پرواسکن - ProScan این مارک در حال حاضر در آمریکای شمالی توسط کورتیز اینترنشنال، انتاریو، کانادا، تولید کننده و توزیع کننده محصولات مبتنی بر ارزش افزوده کالاهای مصرفی مجوز دارد.
کواسار - Quasar این نام تجاری تلویزیون توسط موتورولا و توسط Matsushita (شرکت مادر پاناسونیک) در دهه 70 به دست آمد، اما علامت تجاری استفاده شده در سال 2007 به پایان رسیده است. حدود سه سال پیش، پاناسونیک مجددا ثبت نام کرد و اکنون، تلویزیون های Quasar را می توان در چندین فروشگاه خرده فروشی یافت.
آرسی ای - RCA یکی از مهمترین علامت های تجاری مصرف کننده در تاریخ آمریکا (شرکت اصلی کمک کرده است که استانداردهای NTSC برای تلویزیون های رنگی را توسعه دهد) امروزه متعلق به Technicolor است. در دهه گذشته، علامت تجاری که برای شرکت رادیو آمریکا حضور داشت، از چندین مجوز تلویزیون، از جمله TCL چند سال پیش گذشت. اما برند تجاری ایالات متحده در حال حاضر به On Corporation، تولید کننده تلویزیون کره ای، مجوز دارد.
سانیو - Sanyo سال ها پیش، پاناسونیک موافقت کرد که نام تجاری تلویزیون Sanyo را به Funai Electric واگذار کند. امروز، تلویزیون های Sanyo به نظر می رسد در اغلب فروشگاه ها، تقریبا به عنوان یک برچسب خصوصی برای خرده فروش تبدیل شده است.
سی کی-Seiki Seiki، که با عرضه تلویزیون های 4K اولیه با قیمت های بسیار پایین، در ایالات متحده از اهمیت ویژه ای برخوردار است، نام تجاری دیگر تلویزیونی تحت کنترل TongFang است
شارپ - Sharp هیچ شرکتی برای توسعه و تجاری کردن تکنولوژی تلویزیون ال سی دی از شرکت شارپ ژاپن بیشتر کار نکرد. علی رغم داشتن یکی از پیشرفته ترین تاسیسات ال سی دی در جهان، این شرکت در بازار ایالات متحده در فشارهای بازار به فروش رسید و تصمیم گرفت در سال گذشته مجوز برند خود را به تولید کننده تلویزیون چینی Hisense ارائه دهد.
توشیبا - Toshiba شرکت توشیبا در لیست تازه ای از تولیدکنندگان تلویزیون ژاپنی که بازار ایالات متحده را بیش از حد رقابتی می دانند، در سال گذشته شرکت اکسپدیشن خود را در اختیار دارد و مجوز برند خود را به تولید کننده Compal از تایوان می دهد.
وستینگ هوس - Westinghouse نام تجاری تلویزیون وستینگ هوس، که هنوز توسط شرکت تابعه CBS به نام Westinghouse Electric Corporation کنترل می شود، اکنون بخشی از سبد پرطرفدار TongFang Global نام های تجاری تلویزیونی است. تولید کننده الکترونیک چینی این تلویزیون های مارک Westinghouse را از طریق یک شرکت تابعه به نام Westinghouse Electronics به فروش می رساند. این حق را برای انجام این کار پس از انحلال مجوز قبلی Westinghouse Digital به دست آورد.



:: موضوعات مرتبط: لوازم جانبی موبایل , لوازم دیجیتال , لوازم خانگی , لوازم کامپیوتر , خرید دوربین هندی کم , خرید کامپیوتر رومیزی , خرید ماشین لباسشوئی خانگی , خرید اسپیکر , خرید یخچال ساید بای ساید , خرید مایکروفر , دستگاه تصفیه هوا , راهنمای خرید دستگاه تصفیه هوا , ماساژور برقی , سیستم های تلفن سانترال , ,
:: برچسب‌ها: قیمت تلویزیون های qled , تفاوت qled با oled , قیمت تلویزیون های qled سامسونگ , قیمت تلویزیون qled , معایب oled , qled samsung قیمت , قیمت تلویزیون های oled سامسونگ , تلویزیون oled چیست , ,
:: بازدید از این مطلب : 132
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : الیاس درگزنی
ت : پنج شنبه 15 فروردين 1397
.


امروزه با توجه به رونق گرفتن رایانه و ابزارهای هوشمند، نیاز به وجود دستگاهی همچون ویدئو پرژکتور که به وسیله آن بتوان مطالب موجود در رایانه و یا گوشی های موبایل و ... را برای طیف وسیعی از افراد در معرض نمایش قرار داد احساس می شود از این رو رفته رفته خرید این وسیله اولویتی در میان کالاهای اساسی برای مجموعه هایی همچون مدارس، سالن های تئاتر، کنفرانس ها و سخنرانی ها و ... محسوب می شود.

یک ویدئو پروژکتور تصویری، یک دستگاه الکترونیکی می باشد که سیگنال های ورودی صوتی/تصویری را می گیرد و با استفاده از یک یا چند لنز، ویدئو را بر روی هر سطح صاف، که اغلب یک صفحه نمایش پروژکتور سفید یا نقره ای است و در فاصله ای معین قرار دارد، نمایش می دهد.

پروژکتورهای تصویری امکان ایجاد تصاویر بزرگ بدون نیاز به یک صفحه نمایش الکترونیکی مشابه را فراهم می کنند.
فن آوری هایی که معمولا در پروژکتور های تصویری مورد استفاده قرار می گیرند عبارتند از: نورپردازی نور دیجیتال (DLP)، نمایش کریستال مایع (LCD) و کریستال مایع روی سیلیکون (LCoS)که این پروژکتور های تصویری می توانند از منابع مختلف نور مانند چراغ های جیوه با فشار بالا، چراغ دیود، دیود لیزر و سیستم های دیود هیبرید LED / لیزر استفاده کنند.

مصرف کنندگان این دستگاه عموما به دنبال طیف وسیعی از ویژگی های کلی این وسیله بسته به نحوه استفاده از آن هستند. این ویژگی ها شامل روشنایی، کنتراست، رزولوشن، کیفیت رنگ و عمق کانونی و ... است.

وجود طیف گسترده ای از محصولات و ویژگی ها می تواند مصرف کننده ها و خریداران این دستگاه را دچار گمراهی کند که ما در این مجال اصطلاحات و مشخصات مورد استفاده در خرید یک ویدئو پرژکتور مناسب با نگاهی دقیق به انواع این دستگاه، هزینه های خرید و تعمیر و نگهداری آنها را ذکر می کنیم.

مشخصات کلی و کلیدی جهت خرید این دستگاه علاوه بر پارامتر قیمت، نوع و برند به شرح زیر می باشد:

برایتنس (Brightness): همان مقدار نور تابیده شده توسط پروژکتور است و مهم‌ترین فاکتور در انتخاب ویدئو پروژکتور است که شدت این نوع از روشنایی را با واحدی با نام انسی لومنس که یک استاندارد ملی آمریکا برای اندازه گیری روشنایی نور می باشد می سنجند. هرچه مقدار لومنس پایین تر باشد برای نمایش مجبوریم چراغهای محیط را خاموش کنیم.
عمر لامپ: که معمولاً بر حسب ساعت بیان می شود. دو عدد برای بیان طول عمر لامپ تصویر عنوان می شود، اولین عدد حداکثر ساعتی است که ویدئو پروژکتور می تواند در حالت استاندارد کار کند و دومین عدد به حداکثر ساعتی که ویدئو پروژکتور می تواند در حالت کم مصرف و نور پائین کار کند.
کنتراست (Contrast): تفاوت بین قسمت های روشن و تاریک تصویر است.هرچه عدد کنتراست بالاتر، محدوده ی گسترده تری از نورها و رنگ ها را خواهیم داشت و تصویری واضح تری را مشاهده خواهیم کرد.

Resolution: تعداد پیکسل هایی است که برای ایجاد یک تصویر استفاده می شود و در واقع منظور همان قدرت تفکیک پذیری تصویر است.
8 نوع از استانداردهای رزولوشن در تصاویر خروجی ویدئو پرژکتور به شرح زیر است که عدد بزرگتر نشان دهنده تعداد پیکسل های افقی و عدد کوچکتر نشان دهنده تعداد پیکسل های عمودی می باشد:

رزولوشن

پیکسل ها
( افقی*عمودی )

تعداد کل پیکسل ها

توضیحات

SVGA

600*800

۴۸۰,۰۰۰

به علت قیمت پائین و کیفیت تصویر خوب محبوبیت بالایی دارد، برای نمایش فایل های پاورپوینت و طرح های ساده گرافیکی بسیار مناسب است.

XGA

768*1024

۷۸۶,۰۰۰

برای تصاویر با رزولوشن نسبتا بالا مناسب است، ویدئو و عکسهای با جزئیات بالا را به خوبی نمایش میدهد.

SXGA

1024*1280

۱,۳۱۱,۰۰۰

رزولوشن بالا و البته گران تر از .XGA
این رزولوشن برای کارهای دقیق و مهندسی با رزولوشن بالا استفاده میشود

UXGA

12000*1600

۱,۹۲۰,۰۰۰

مورد استفاده در محیط های کاری بزرگ و استفاده از برنامه هایی که نیاز به جزئیات بسیار بالا دارند،این نوع پروژکتور ها قیمت بالا دارند.

WVGA

480*854

۴۱۰,۰۰۰

این رزولوشن به ۴۸۰p نیز معروف است و استفاده آن برای برای ویدئو پروژکتور های سینمای خانگی بیشتر است.

WSVGA

576*1024

۵۹۰,۰۰۰

به عنوان رزولوشن ۵۷۶p شناخته میشود و جزئیات و جزئیات پیکسلی آن از ۴۸۰p بیشتر است. بسیاری معتقدند این پروژکتورها مقرون به صرفه نیستند.

WXGA

720*1280

۹۲۲,۰۰۰

به عنوان رزولوشن ۷۲۰p شناخته میشود و برای تماشای فیلم های با کیفیت بالا بسیار کاربرد دارد. نسبت تصویر این رزولوشن ۱۶:۹ ( واید ) است.

WUXGA

1200*1920

۲,۳۰۴,۰۰۰

رزولوشن فول اچ دی برای تماشای تصاویر با حداکثر کیفیت و قیمت بسیار بالا



مورد دیگر، نسبت ابعاد هندسی تصویر پیش بینی شده است. هنگامی که نسبت ابعادی را انتخاب میکنید، نوع ویدیویی را که میخواهید تماشا کنید در نظر بگیرید.اگر چه شما می توانید فیلم با نسبت ابعاد بزرگتر نسبت به یک پروژکتور با نسبت ابعاد کوچک تر، را هم مشاهده کنید اما کیفیت تصویر را از دست می دهید زیرا پروژکتور کوچکتر یا قسمت کوچکی از تصویر را خرد می کند و یا قطع می کند.

 

راهنمای خرید و انتخاب دیتا ویدئو پروژکتور

 

نکاتی که باید به آن ها توجه کرد:

1 - کاربرد شما چیست؟

کاربرد هایی نظیر آموزش و جلسات کاری به خاطر نیاز به دیدن جزئیات یا خواندن متون، نیازمند شدت روشنایی بیشتری هستند. در چنین کاربرد هایی فضای سالن هم باید نور بیشتری جهت نوشتن و ارتباط با مخاطب داشته باشد. کاربرد هایی که در طی آن ها تصاویر گرافیکی و یا فیلم نمایش داده می شوند معمولاً نیاز زیادی به روشنایی ندارند.

2- چه نوع پرده نمایشی در دسترس است؟

پرده نمایش می تواند تاثیر بسزایی در روشنایی و کیفیت تصویر داشته باشد. امروزه بیشتر پرده های نمایش بازتاب نور کافی را فراهم می کنند این امر در کنار تنظیمات صحیح، باعث می شود حتی یک پروژکتور با شدت روشنایی کم، تصویر قابل قبولی ارائه دهد. در سالنی که پرده نمایش ندارد، از آنجا که دیوار قادر به بازتاب کافی نور نیست، باید از پروژکتوری با شدت روشنایی بیشتر استفاده کرد.

3 - چقدر نور وارد سالن می شود؟

در یک سالن تاریک، بدون توجه به شدت روشنایی پروژکتور، تصویر ایده آل نمایش داده می شود. به هر حال طی هر جلسه، به کمی نور جهت نوشتن و یا ارتباط چشمی حضار نیاز است. در سالنی که قادر به کم کردن نور آن نیستید و یا نور خورشید بصورت مستقیم به پرده می تابد باید از پروژکتوری با شدت روشنایی بیشتر استفاده کرد.

4 - معمولاً چند نفر در سالن حضور دارند؟

پاسخ سوال فوق سایز تصویر مورد نیاز را برای اینکه تمامی حضار بتوانند تصویر را بدون مشکل ببینند مشخص می کند. هرچه تعداد حضار بیشتر باشد تصویر باید بزرگتر بوده، در نتیجه پروژکتور با شدت روشنایی بیشتری مورد نیاز است.



:: موضوعات مرتبط: لوازم جانبی موبایل , لوازم دیجیتال , لوازم کامپیوتر , خرید دوربین هندی کم , خرید کامپیوتر رومیزی , خرید ماشین لباسشوئی خانگی , خرید اسپیکر , خرید یخچال ساید بای ساید , خرید مایکروفر , دستگاه تصفیه هوا , راهنمای خرید دستگاه تصفیه هوا , ماساژور برقی , سیستم های تلفن سانترال , ,
:: برچسب‌ها: راهنمای خرید پروژکتور روشنایی , بهترین ویدئو پروژکتور سینمای خانگی , راهنمای خرید ویدئو پروژکتور جیبی , قیمت ویدئو پروژکتور سینمای خانگی , قیمت ویدئو پروژکتور full hd , بهترین ویدئو پروژکتور جیبی , قیمت ویدئو پروژکتور سونی , ,
:: بازدید از این مطلب : 107
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : الیاس درگزنی
ت : پنج شنبه 6 فروردين 1397
.

شناخت و مقایسه عملکرد کنسولهای بازی متعدد، قبل از خرید یک مدل از آنها، مانند هر دستگاه دیجیتال دیگری برای خریدی بهینه و منطقی، لازم است. پلی استیشن ۴ و ایکس باکس وان جزء کنسول‌های خانگی سنتی محسوب می‌شوند که هر یک ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند.
اگر قصد خرید یک دستگاه کنسول بازی خانگی را دارید به شما پیشنهاد می کنیم تا قبل از هر اقدامی به مقایسه مشخصات فنی کنسول بازی X-Box One با PS4 در این مقاله بپردازید.
در جدول زیر به مقایسه سخت افزاری 6 دستگاه پرطرفدار کنسول بازی پرداختیم.


PS4 Slim, PS4 pro, PS4, X-Box One X, X-Box One S, X-Box One

مثلا می‌توانیم به پشتیبانی از بلوری 4K UHD در کنسول‌های X-Box One S و X-Box One X اشاره کنیم که پلی‌استیشن ۴ از چنین مشخصه‌ای بهره مند نشده است.

مقایسه امکانات و قابلیت های کنسول‌های PS4 و Xbox One (اکس باکس وان)

 

با وجود بهینه سازی و به روز رسانی مدوام کامپیوتر های شخصی و افزایش قدرت پردازشی و گرافیکی تبلت ها، همچنان برخی از کاربران به خرید کنسول های بازی تمایل دارند. با وجود محدودیت هایی که نسبت به کامپیوتر های شخصی وجود دارد، اما کاربرانی هستند که این کمبود ها را با قیمت بالایی به جان خریدارند و حتی مدت زیادی برای رونمایی از یک کنسول یا بازی جدید در انتظار می مانند. نسخه قبلی کنسول بازی کمپانی سونی با نام پلی استیشن 3، در تاریخ یازده نوامبر سال 2006 معرفی شد و از این زمان حدود 7 سال می گذرد. تنها کافی است به این مسئله فکر کنید که به عنوان یک کاربر کامپیوتر شخصی، مدت زمان 7 سال برای دریافت نسخه ای جدیدتر از قطعات در انتظار بمانید، در این لحظه به صبر و بردباری دوستداران کنسول بازی حسادت خواهید کرد. با وجود به روز رسانی سالانه و حتی در مدتی کوتاه تر برای تجهیزات یک کامپیوتر شخصی، همچنان شاهد میل فراوان کاربران نسبت به حضور محصولات جدید در بازار هستیم. اگر فکر می کنید صبر هفت ساله برای انتشار یک کنسول بازی جدید، زمان زیادی است، باید بدانید که کنسول اکس باکس وان، هشت سال پس از اکس باکس 360 وارد بازار می شود و کاربران دوستدار کنسول مایکروسافت، از تاریخ 12 می سال 2005 تاکنون رنگ یک کنسول جدید را ندیده اند. به هر صورت پس از صبر هفت و هشت ساله برای یک کنسول بازی جدید، انتظار می رود که پیشرفت های قابل ملاحظه ای از نظر سخت افزاری و نرم افزاری و همچنین پشتیبانی کمپانی سازنده حاصل شود. با ما همراه شوید تا با تمامی پیشرفت-های سخت افزاری و نرم افزاری دو کنسول بازی جدید اکس باکس و پلی استیشن آشنا شوید.

پلی استیشن 4
پلی استیشن 3 یک سال پس از اکس باکس 360 روانه بازار شد و دلیل این تاخیر هم وجود فناوری کینکت در اکس باکس بود که به شکل قابل توجهی، کاربران را به سمت خود جذب کرده بود. به همین دلیل، سونی وادار به عقب نشینی شد تا روی کنسول بازی خود بیشتر فکر کند و با استفاده از فناوری و قابلیت های جدید، مچ حریف را بخواباند. پلی استیشن 3 پس از رونمایی از نسخه اولیه، دو بار در سپتامبر 2009 با ارائه نسخه Slim و در اواخر سال 2012 با ارائه نسخه Super Slim، از نظر ظاهری دچار تغییر و تحول شد (البته مشکل صدای زیاد هنگام روشن شدن نیز در مدل Slim برطرف شد).

 

کنسول ps4

کنترلر DualShock4
در یک کنسول بازی، مهم ترین نقش توسط دسته بازی یا کنترلر انجام می گیرد و راحتی استفاده از آن در میزان رضایت کابران بسیار تاثیرگذار است. کنترلر مورد استفاده در پلی استیشن 4 با نام DualShock 4 (تصویر 2) شناخته می شود که ابعاد آن برابر با 162 (طول) × 52 (ارتفاع) × 98 (عرض) میلی متر است که وزن کلی آن را به 210 گرم می رساند.

 

کلید های بسیار متنوعی روی DualShock4 قرار گرفته که شامل کلید های PS، Share، Options، کلید های جهت نما به چهار سمت، کلید های حرکتی (مربع، دایره، مثلث، ضربدر)، کلید صفحه لمسی، استیک های راست و چپ و در نهایت چهار کلید ترکیبی R1/L1/R2/L2 می شود. تاچ پد که در قسمت بالا قرار گرفته، قادر به شناسایی به دو لمس در دو نقطه (دو انگشت) خواهد بود و ظاهری جالب به کنترلر پلی استیشن 4 بخشیده است. سیستم حسگر حرکتی شش محوره که شامل سه محور بر اساس ژیروسکوپ و سه محور بر اساس شتاب سنج می شود، نسبت به کوچک ترین حرکت شما واکنش نشان خواهد داد و این واکنش ها به صورت دستور به سمت پردازنده گرافیکی و پردازنده مرکزی منتقل می شوند. یک نوار نورانی به رنگ آبی (قابل تغییر به رنگ های تعریف شده در کنسول) وظیفه نشان دادن وضعیت فعالیت را بر عهده دارد 

و در DualShock4 علاوه بر این موارد، یک بلندگوی داخلی Mono و سیستم لرزاننده نیز وجود دارد. ارتباط میان کنترلر و کنسول به صورت بی سیم و توسط رابط بلوتوث نسخه 2.1 صورت می گیرد و توان مورد نیاز نیز توسط یک باتری قابل شارژ داخلی لیتیوم یون با ظرفیت 1000 میلی آمپر تامین می شود. باتری توسط کابل USB شارژ می شود و نکته قابل تامل، غیر قابل تعویض بودن باتری دوال شوک 4 است. در خصوص طول عمر باتری نسبت به نسل گذشته، باید با ناامیدی کامل اشاره کنیم که طول عمر 30 ساعته در DualShock3 به 7 تا 8 ساعت در نسخه جدید کاهش یافته که این مسئله، بیشتر به وجود تعداد کلید های بیشتر، صفحه لمسی و نوار نورانی ارتباط دارد. مهم ترین تغییر و بهینه سازی نسبت به DualShock3، تغییر برآمدگی روی استیک به حالت حفره است تا انگشت شست شما به سادگی در مدت طولانی روی استیک ها باقی بماند.دو کلید جدید Options و Share در گیم پد پلی استیشن 4، در دو سمت بخش لمسی قرار گرفته اند و به دلیل ساختار کلید ها، نیاز به فشار بیشتری برای استفاده از آنها نیاز است. همچنین کلید Play Station در مرکز و بین دو استیک قرار گرفته که این مورد نیز تغییری جدید به شمار می رود. تمامی تغییرات صورت گرفته در گیم پد، سبب افزایش کارآیی و راحتی شما در بازی هایی شده که نیاز به تعویض سلاح (مانند بازی Kill Zone: Shadow Fall) در آنها وجود دارد.



:: موضوعات مرتبط: لوازم جانبی موبایل , لوازم دیجیتال , لوازم خانگی , لوازم کامپیوتر , خرید دوربین هندی کم , خرید کامپیوتر رومیزی , خرید ماشین لباسشوئی خانگی , خرید اسپیکر , خرید یخچال ساید بای ساید , خرید مایکروفر , دستگاه تصفیه هوا , راهنمای خرید دستگاه تصفیه هوا , ماساژور برقی , سیستم های تلفن سانترال , ,
:: برچسب‌ها: مقایسه xbox one s با ps4 اسلیم , مقایسه xbox one s با ps4 slim , مقایسه xbox one s با ps4 pro , مقایسه گرافیکی xbox one s با ps4 slim , مقایسه گرافیک xbox one و ps4 , مقایسه گرافیک xbox one s با ps4 , مقایسه ps4 slim با xbox one , مقایسه xbox one s با xbox one x , ,
:: بازدید از این مطلب : 133
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : الیاس درگزنی
ت : پنج شنبه 1 فروردين 1397
.

هزینه های راه اندازی یک ویدئو پروژکتور بستگی به نحوه استفاده از آن دارد. برای راه اندازی پروژکتورها، در نهایت باید یک مکان برای نصب آن در نظر گرفته شود که البته می توان آن را در روی یک میز قرار داد اما ایده آل ترین راه این است که از دیوار و سقف برای نصب و جای گذاری آن استفاده شود.

هزینه بعدی برای راه اندازی یک ویدئو پرژکتور در انتخاب و نصب یک صفحه برای نمایش تصویر صرف می گردد. البته برای این منظور می توان از رنگ یا کاغذ دیواری هم استفاده کرد اما با این حال، بهتر است که یک صفحه ( پرده نمایش ) اختصاصی خریداری شود که در دو مدل دستی و اتوماتیک باز و بسته می شوند و باید با نوع ویدئو پروژکتور از لحاظ نشان دادن ابعاد تصویر و بافت و رنگ سازگار باشد.

هزینه دیگر یک ویدئو پرژکتور مربوط به جایگزین کردن لامپ آن می باشد که البته می توان به هنگام خرید، تکنولوژی DLP جدید بدون لامپ را در نظر گرفت که این تکنولوژی برای کاهش مصرف برق طراحی شده و به طور قابل توجهی هزینه ها را کاهش می دهد.

می توان با رعایت چند نکته ساده باعث افزایش طول عمر لامپ دستگاه شد، به عنوان مثال به حداقل رساندن شدت روشنایی پروژکتور در زمان نمایش.
علاوه بر این، در صورت ایجاد وقفه های طولانی در حین استفاده از دستگاه با فشار دادن دکمه های قطع نور دستگاه یا قراردادن دستگاه در حالت انتظار (Standby) لامپ را از مدار خارج نمایید.
هزینه دیگری که مطرح است در بحث ویدئو پروژکتورهای سه بعدی می باشد که عموما هزینه هایی بیشتر از دیگر پروژکتورها دارند. به طور کلی سرفصل نیازهای اساسی این دسته از ویدئو پروژکتورها به شرح زیر است:

1.یک صفحه نمایش و مکانیزم نصب

2.عینک های اضافی مخصوص که اکثر پروژکتورهای 3 بعدی شامل دو عدد عینک می باشند


3.یک کارت گرافیک سه بعدی


4.کابل HDMI برای اتصال مستقیم بین منبع ویدئو و پروژکتور


5.باتری هایی برای کنترل از راه دور، به علاوه اینکه هر جفت عینک ممکن است نیاز به باتری نیز داشته باشد. البته عینک هایی که دارای باتری های قابل شارژ هستند هم موجود می باشند که با گذشت زمان شارژ آنها به حداقل خواهد رسید.

نکات ایمنی
از قراردادن ویدئو پروژکتور به صورت عمودی خوداری کنید، پروژکتور باید به صورت تراز قرار بگیرد
هرگز روی ویدئو پروژکتور را نپوشانید
در هنگام تمیز کردن فیلتر هوا برق اصلی قطع باشد
هرگز دستگاه را مجاورت سیستم های گرمایشی، سرمایشی و رطوبت قرار ندهید

شما میتوانید برای مشاهده انواع ویدئو پروژکتور، لیست قیمت های رقابتی فروشندگان معتبر این کالا، اینجا را کلیک کنید.

 

 

 

 

به‌منظور حفظ وضوح فیلمها بر روی صفحات نمایش بزرگ سینما چه از طریق پروژکتورهای دیجیتالی و چه از طریق صفحات نور پس‌زمینه‌ی عظیم، به سمت دیجیتالی شدن است. حال سونی از سری SRX-R800 رونمایی کرده است که نسلی جدید از پروژکتورهای لیزری با قابلیت نمایش به صورت 4K و HDR است.

هر کدام از پروژکتورهای سری SRX-R800 دارای پنل نوری SXRD اختصاصی سونی و منبع نور لیزر است. این تکنولوژی‌ها در مجموع کیفیت تصویر را با ایجاد رنگ طبیعی، روشنایی بهتر و نسبت کنتراست ۱۰،۰۰۰:۱ بهبود بخشیده‌اند. همچنین تمام این ویژگی‌ها همراه با وضوح تصویر 4K است. پروژکتورهای لیزری با تصاویر بهتر نسبت به مدل‌های قدیمی که از لامپ زنون استفاده می‌کردند، نیاز به نگهداری و تعمیرات کمتری دارند. سونی می‌گوید SRX-R800 می‌تواند ۳۵،۰۰۰ ساعت کار کند، در حالی‌که هنوز ۸۰ درصد روشنایی اولیه را حفظ کرده است.

سری SRX-R800 در ۴ مدل ساخته شده است که هر کدام مناسب سینماها و صفحات با سایزهای مختلف است. برای سینماهای با سایز متوسط SRX-R810P می‌تواند با ۷،۵۰۰ لومن بدرخشد و سری SRX-R815P دو برابر آن و با ۱۵،۰۰۰ می‌درخشد. مدل SRX-R810DS نیز درخششی برابر با ۱۵،۰۰۰ دارد، اما مدل بعدی با نام SRX-R815DS درخششی برابر با ۳۰،۰۰۰ لومن دارد.

دو مدل آخر برای سینماهای بزرگ مناسب هستند و به‌عنوان پروژکتورهای دوتایی ساخته شدند و به‌همین دلیل این پروژکتورها برای نمایش سه بعدی مناسب هستند. اگرچه هرکدام نیز به‌طور جداگانه از این فرمت پشتیبانی می‌کنند. هر چهار مدل به‌منظور استفاده در سیستم مدیریت تئاتر سونی طراحی شده‌اند؛ بنابراین برای نمایش‌ها و برنامه‌ها به راحتی از آن‌ها استفاده کرد و هر کدام به وسیله‌ی صفحه‌ی لمسی ۱۵ اینچی کنترل می‌شوند.

اگرچه هنوز در مورد قیمت این پروژکتورها حرفی زده نشده است، اما سونی در حال گرفتن سفارشات است و قرار است این پروژکتورها در اواخر ۲۰۱۷ روانه‌ی بازار شوند.

 


:: موضوعات مرتبط: لوازم جانبی موبایل , لوازم دیجیتال , لوازم خانگی , لوازم کامپیوتر , خرید دوربین هندی کم , خرید کامپیوتر رومیزی , خرید ماشین لباسشوئی خانگی , خرید اسپیکر , خرید یخچال ساید بای ساید , خرید مایکروفر , دستگاه تصفیه هوا , راهنمای خرید دستگاه تصفیه هوا , ماساژور برقی , سیستم های تلفن سانترال , ,
:: برچسب‌ها: تعریف پروژکتور؟ , پروژکتور چیست , ویدئو پروژکتور چگونه کار میکند , بهترین ویدئو پروژکتور سینمای خانگی , انواع پروژکتور , راهنمای خرید ویدئو پروژکتور خانگی , بهترین ویدئو پروژکتور جیبی , قیمت ویدئو پروژکتور full hd , ,
:: بازدید از این مطلب : 121
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : الیاس درگزنی
ت : پنج شنبه 30 اسفند 1396
.

همیشه برای خریداران دوربین های مداربسته سوالاتی در مورد رزولوشن و وضوح تصاویر پیش می آید.در این مطلب به دانستنی های کاربردی درباره رزولوشن ها می پردازیم.
به طور کلی کلمه رزولوشن به معنای قابلیت نمایش جزئیات، تعیین و تمایز جزئیات است. کلمه رزولوشن در مفهوم به نمایش یا ظهور جزئیات اشاره دارد. و با یک تعریف ساده می توان گفت "هر چه اندازه و کیفیت تصویر شما بیشتر باشد، رزولوشن شما بیشتر است."
استفاده و خرید دوربین مداربسته به عنوان سیستم های امنیتی در ساختمانهای اداری و مسکونی در دهه های گذشته مورد توجه بوده است.دوربین مداربسته در گذشته از کیفیت پایین تصویر برخوردار بوده که با تکنولوژی HD-CVI، Ultra HD و Elite-IP این مشکل حل شده است. امروزه دوربین های مداربسته با رزولوشن بالا در دسترس هستند. رزولوشن تصویر دوربین مداربسته به دو روش اندازه گیری می شود، آنالوگ و دیجیتال. رزولوشن آنالوگ برای دوربین های مداربسته آنالوگ با کیفیت TV Line و رزولوشن دیجیتال برای بیان پیکسل های تصویر دیجیتال استفاده می شود.

رزولوشن دوربین آنالوگ

رزولوشن دوربین های مداربسته آنالوگ با TV Line اندازه گیری می شود. مقدار TV Line در دوربین مداربسته آنالوگ بین 420 تا 700 می باشد . این دوربین ها طرفداران خاص خود را دارند از این دوربین ها جهت سیستم های امنیت تصویری که پوشش فاصله کوتاه لازم دارند استفاده می شود . فاکتورهای بسیاری در رزولوشن دوربین موثر است، مانند میزان لوکس ، WDR و … اما دوربین های مدار بسته 600 TV Line به بالا به جهت ارائه تصاویر کنتراست و دقیق در سیستم هایی که نیاز به تصویر صاف و دقیق دارند استفاده می شود .
720P، 1080P، چهار مگاپیکسل و 4K چه تفاوتی با هم دارند؟
تفاوت در رزولوشن آن هاست. 1080P تصویر بزرگتری را نسبت به 720P ایجاد می کند. اگر شما تصویر حاصل از این دو دوربین را در کنار هم قرار دهید، متوجه تفاوت آن خواهید شد. هر دوی این دوربین ها تصاویر HD و با کیفیت بالا تولید می کنند، ولی با بزرگنمایی تصویر 1080P کیفیت تصویر کمتر افت پیدا می کند. در واقع جزییات تصویر در رزولوشن بالا، بیشتر قابل شناسایی است تا در رزولوشن پایین. این ویژگی برای ثبت جزییاتی مثل پلاک خودرو و تشخیص چهره از فاصله دور، کاربرد زیادی دارد.
4k دارای رزولوشن 3840x2160 pixel است و در کل حدود 8.3 مگاپیکسل می‌باشد، کیفیت 4k از 24 تا 120 فریم‌برثانیه را پشتیبانی می‌کند.درحال‌حاضر 4K به سرعت در حال توسعه است و محصولات 4K تبدیل به یک موضوع داغ شده، با وجود اینکه هم اکنون محصولات 4K زیادی در بازار است، اما هنوز تولید انبوه انجام نشده است. زیرا اجزای اصلی دوربین های مدار بسته 4K مثل سنسور تصویر و پردازشگر سیگنال تصویر هنوز گران است.
ویژگی منحصر به فرد دوربین های مدار بسته تحت ‌شبکه 4K UHD تصویری با کیفیت بسیار بالاست، بنابراین استفاده از این تکنولوژی در دوربین های مدار بسته اسپیددام ( PTZ) می‌تواند پوشش نظارتی بسیار گسترده‌ای ارائه دهد.
بدین معنا که می تواند در مکانهای خارجی مانند میدان‌ها، ورزشگاه‌ها، فرودگاه‌ها، ایستگاه‌های اتوبوس، ساحل‌ها و غیره استفاده شود.
علاوه‌براین در مقایسه با 1080 full HD ، تکنولوژی 4k ultra HD وضوح تصویر بسیار بیشتری دارد که این برتری می‌تواند عکس‌ها و فیلم‌هایی با جزئیات خیلی بیشتر را ارائه کند. برای مثال تشخیص چهره، پلاک‌خوانی و دیگر فعالیت‌های تحلیل تصویر دقیق‌تر و بهتر می‌شود.

شاخص های مهم تصویری در دوربین مداربسته
Video output خروجی تصویر
تکنولوژی و نوع خروجی تصویر دوربین مداربسته بسیار مهم است. با توجه به نکاتی که در بخش های قبل گفته شد، تکنولوژی های متفاوت مداربسته همخوانی بالایی با هم ندارند پس ممکن است پس این مشخصه در طراحی سیستم مداربسته از اهمیت بالایی برخورد است. توجه داشته باشید که برخی از انواع دوربین های مداربسته بیش از یک نوع خروجی تصویر دارند.
خروجی تصویر دوربین مداربسته می تواند آنالوگ یا شبکه باشد. در سیستم های آنالوگ خروجی ممکن است آنالوگ تیوی لاینی، HDTVI، HDCVI یا AHD باشد. در سیستم های شبکه خروجی عموما به صورت شبکه است. البته برندهای مختلف پروتکل های متفاوتی برای ارسال تصاویر دارند اما تقریبا همه آنها از یک پروتکل مشترک به نام ONVIF پشتیبانی می کنند.

Resolution رزولوشن تصویر
اصطلاح رزولوشن یا تفکیک پذیری به معنای میزان جزئیات قابل تشخیص در یک تصویر است. از آنجایی که تشخیص هر المان در تصویر به میزان جزئیات تصویر وابسته است می توان گفت روزولشن بزرگترین عامل تعیین کننده کیفیت تصویر است. اهمیت روزولشن تصویر تا جایی بوده که بسیاری برای نشان دادن کیفیت تصویر یک دوربین تنها به اشاره به روزولشن تصویر آن بسنده می کنند.
توجه داشته باشید که روزولشن تصویر با وجود اهمیت تنها عامل تعیین کننده کیفیت تصویر دوربین مداربسته نیست. به ویژه در شرایط خاص توجه به بقیه مشخصه های دوربین میتواند نقش مهمی در طراحی یک سیستم بهینه و کارا داشته باشد.

واحد اندازه گیری روزولشن
Pixel or Mega Pixel پیکسل یا مگا پیکسل
مگا پیکسل واحدی است که بیشتر شما به واسطه استفاده از دوربین های دیجیتال با آن آشنا شده اید. یک مگاپیکسل به معنای یک میلیون پیکسل است. واژه پیکسل از ترکیب دو واژه پیک (بخش ابتدایی واژه Picture به معنای تصویر) و سل (گرفته شده از واژه Cell به معنای سلول) به وجود آمده. ساختار واژه تا حدی نشان دهنده معنای آن است. یک پیکسل در واقع یک جز از تصویر است.
زمانی که دوربین دیجیتال میخواهد تصویری را ثبت کند، تصویر توسط لنز بر روی چیپ تصویر دوربین تابیده می شود. این چیپ تصویر از تعدادی سلول حساس به نور تشکیل شده. هر سلول نوری، بخش بسیار کوچکی از نور را در محلی خاص دریافت می کند و به همین صورت بخش بسیار کوچکی از تصویر را می سازد که در نهایت و در کنار هم یک تصویر یکپارچه را تشکیل می دهند.
هر سلول تصویری یا پیکسل نماینده یک جز از تصویر است. طبیعی است که هرچه تعداد اجزای یک تصویر بالاتر باشند قدرت تشخیص جزئیات بر روی آن بیشتر است. تصویر زیر دید بهتری از تاثیر تعداد پیکسل های تصویر بر روی توانایی تشخیص جزئیات به شما می دهد.
در زمان دریافت اطلاعات مرتبط با روزولشن دوربینهای مداربسته به چند نکته توجه داشته باشید. رزولوشن تصویر خروجی دوربین شما الزاما برابر رزولوشن چیپ تصویر دوربین نیست. این می تواند به دو علت باشد: بخشی از تصویر به علت گردی تصویر تولید شده توسط لنز در نهایت برش میخورد و تنها بخش مفید تصویر به خروجی فرستاده می شود. در دوربین های تحت شبکه گاهی قدرت پردازش دوربین به اندازه ای نیست که تصویر را با روزولوشن چیپ تصویر بر روی شبکه بفرستد پس تصویر نهایی برای شما با روزولشن پایین تری نمایش داده می شود.

TVL تیوی لاین
واحد مگاپیکسل برای نشان دادن روزولشن تصویر در سیستم دیجیتال کاربرد دارد (سیستم های آنالوگ نسل جدید هم از این واحد استفاده می کنند) اما در دوربین های آنالوگ قدیمی روزولشن تصویر از طریق واحدی دیگر به نام تیوی لاین (TVLine به معنای خط تلویزیونی) مشخص می شود. ساختار تیوی لاین برای کاربران امروزی سیستم های مداربسته بسیار مبهم است. دلیل این موضوع عدم آشنایی با سیستم های آنالوگ تلویزیونی است. در گذشته از همین واحد برای نشان دادن رزولوشن آنالوگ در بسیاری موارد استفاده می شد.
از آنجا که در سیستم های آنالوگ روش مشخصی برای اندازگیری دقیق رزولوشن تصویر وجود نداشت از یک روش تجربی برای این کار استفاده می کردند. روشی که برای این کار انتخاب شده بود تا حد زیادی به آزمایش بینایی شباهت داشت. در این روش صفحاتی با تعدادی خطوط عمودی آماده می کردند. صفحات با تعداد خطوط عمودی متفاوتی اماده می شدند و طبیعتا هرقدر تعداد خطوط روی صفحه بیشتر می شد آنها فشرده تر و نازکتر می شدند.
قدرت تفکیک پذیری دوربین از طریق تعداد خطوطی که میتوانست به صورت قابل تفکیک نمایش دهد مشخص می شد. برای مثال یک دوربین 420 تیوی لاینی میتوانست در یک صفحه با 420 خط عمودی خطوط را به صورت قابل تشخیص نشان دهد. در صورتی که تعداد خطوط بیش از این می شد دیگر دوربین 420 تیوی لاینی نمی توانست خطوط را به صورت قابل تشخیص نشان دهد.
طبیعتا هر قدر تیوی لاین یک دوربین مداربسته بالاتر می رفت قدرت تفکیک پذیری آن بالا بود. از آنجا که دوربین های آنالوگ قدیمی تصویر را استانداردهای تلویزیونی PAL یا NTSC به خروجی می فرستادند، دوربین نمی توانست تصویری را با رزولوشن بیش از 720 تیوی لاین نمایش دهد.

 



:: موضوعات مرتبط: لوازم جانبی موبایل , لوازم دیجیتال , لوازم خانگی , لوازم کامپیوتر , خرید دوربین هندی کم , خرید کامپیوتر رومیزی , خرید ماشین لباسشوئی خانگی , خرید اسپیکر , خرید یخچال ساید بای ساید , خرید مایکروفر , دستگاه تصفیه هوا , راهنمای خرید دستگاه تصفیه هوا , ماساژور برقی , سیستم های تلفن سانترال , ,
:: برچسب‌ها: فیلم آموزش نصب دوربین مدار بسته , آموزش نصب دوربین مدار بسته pdf , آموزش تصویری نصب دوربین مدار بسته , آموزش نصب دوربین مدار بسته تحت شبکه , کلاس آموزش نصب دوربین مدار بسته , آموزش نصب دوربین مدار بسته ip , آموزش تصویری نصب دوربین مداربسته رایگان , نقشه سیم کشی دوربین مدار بسته , ,
:: بازدید از این مطلب : 138
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : الیاس درگزنی
ت : پنج شنبه 30 بهمن 1396
.

درحال حاضر با توجه به اینکه ویدئو پروژکتورهای امروزی، هر دو قابلیت و کارآیی ویدئو و دیتا ‏پروژکتور را در خود گنجانده اند، در انواع و مدل های مختلفی به بازار عرضه می شود و گستره ‏وسیعی از محصولات را در بر می گیرد که در ادامه به این مدل ها و ویژگی های آنها اشاره شده ‏است.‏

انواع ویدئو پروژکتور


ویدئو پروژکتورها انواع گوناگونی دارند که عبارت است از:
ویدئو پروژکتور سبک و متوسط
ویدئو پروژکتور حرفه ای
[​IMG] همچنین ویدئو پروژکتورها با توجه به نوع کارکرد به سه گروه تقسیم می شوند: دیتا / ویدئو پروژکتور مناسب جهت استفاده در کلاس های آموزشی و اتاق های کوچک
دیتا / ویدئو پروژکتور مناسب جهت استفاده در کلاس های آموزشی و سالن های کنفرانس متوسط
دیتا / ویدئو پروژکتور مناسب جهت استفاده در سالن های آمفی تئاتر و اجتماعات بزرگ
ویدئو پروژکتورهای خانگی (سینما خانگی)
ویدئو پروژکتورهای مخصوص گوشی موبایل
اخیراً اخباری در خصوص عرضه ویدئو پروژکتورهای هوشمند که قابلیت اتصال به گوشی تلفن همراه را دارند منتشر شده است. موارد استفاده از ویدئو پروژکتور به قرار زیر است: 1. کلاس های آموزشی و درسی
2. سالن ها و اتاق جلسات، کنفرانس و همایش
3. سالن های همایش، تئاتر و سینما
4. سینمای خانگی و استفاده در جشن ها مهمانی ها
نکاتی که در خرید ویدئو پروژکتور می بایست به آن توجه کرد: تکنولوژی:
در حال حاضر اکثر ویدئو پروژکتور ها با فناوری LCD تولید می شوند و نسبت به تکنولوژی DLP از کیفیت تصویر بالاتری برخوردار هستند.
وضوح تصویر:
رزولوشن تصویر به تعداد پیکسل های موجود در تصویر و قدرت تفکیک کردن اجزای تصویر اشاره دارد اما در مورد ویدئو پروژکتور مفهوم دیگری نیز دارد به این معنی که از جهت دیگری نیز میتوان رزولوشن تصویر را بررسی کرد که به معنی سازگاری ویدئو پروژکتور با حالت های نمایش و تصویر کامپیوتر است. رزولوشن در ویدئو پروژکتورها معمولا اندازه های مختلفی دارد و در اکثر این دستگاه ها اندازه وضوح تصویر یا همان رزولوشن عبارت است از:۶۰۰ * ۸۰۰ = SVGA، ۱۰۲۴ * ۷۶۸= XGA، ۱۲۸۰ * ۱۰۲۴= SXGA، ۱۴۰۰ *۱۰۵۰=SXGA +و ۱۲۰۰*۱۶۰۰=UXGA. این اعداد نشان دهنده تعداد پیکسل های تصویر در ستون و ردیف تصویر هستند. عدد بزرگ تر که در سمت راست نوشته می شود به تعداد پیکسل های موجود در عرض صفحه اشاره دارد و عدد کوچک تر تعداد پیکسل در ارتفاع تصویر را نشان می دهد بنا براین بزرگتر بودن این اعداد نشان دهنده کیفیت بیشتر تصویر ویدئو پروژکتور هستند. رزولوشن اصلی ترین معیار تعیین کیفیت ویدئو پروژکتور است اما باید توجه کرد معیارهای مهم دیگری نیز در خصوص تعیین کیفیت ویدئو پروژکتور وجود دارد که از اهمیت زیادی برخوردار هستند چراکه نقش مهمی در کیفیت نهایی تصویر ایفا می کنند.
[​IMG] شدت روشنایی:
ویدئو پروژکتور وظیفه تاباندن تصویر را بر روی سطح مقابل خود دارد لذا شدت روشنایی ویدئو پروژکتور یا همان شدت تاباندن نور تصویر به سطح مقابل از اهمیت ویژه ای برخوردار است. شدت روشنایی نور در ویدئو پروژکتور با واحد انسی لومنز (ANSI lumens) می باشد و هر چه میزان انسی لومنز بیشتر باشد ویدئو پروژکتور توانایی پخش تصاویر در محیط با روشنایی بیشتری را دارد و هرچه میزان انسی لومنز دستگاه پایین تر باشد کاربر برای نمایش دادن تصاویر توسط ویدئو پروژکتور مجبور به تاریک کردن محیط می باشد لذا در خرید ویدئو پروژکتور یکی از معیار های مهم دیگر شدت روشنایی ویدئو پروژکتور می باشد. کنتراست تصویر:
معیار شناسایی تاریک ترین نقطه سیاه و روشن ترین نقطه سفید تصویر تابییده شده توسط ویدئو پروژکتور کنتراست است.معمولا این واحد به شکل ۲۰۰۰:۱ نمایش داده می شوند که بدین معناست که نقاط موجود در صفحه نمایش قادرند تا 2000 برابر نقطه سیاه موجود در صفحه روشنایی داشته باشند. هر چه میزان این عدد بالاتر باشد محدوده گسترده تری از نورها و رنگ ها را خواهیم داشت در نتیجه کیفیت تصویر ارائه شده توسط ویدئو پروژکتور بهتر خواهد بود. در کنار رزولوشن و شدت روشنایی کنتراست تصویر نقش مهمی در کیفیت تصویر دارد.
بزرگنمایی تصویر و فاصله از پرده نمایش:
ویدئو پروژکتور ها تصویر را در اندازه های بزرگ پخش می کنند همچنین امکان بزرگنمایی تصویر به صورت دستی نیز وجود دارد.هر ویدئو پروژکتور یک حداقل و حد اکثر فاصله تا پرده را دارد که در این فاصله معین میتواند تصویر را به صورت واضح بر روی سطح مقابل خود بتاباند و در فاصله کمتر یا بیشتر تصویر به صورت واضح نمایش داده نمی شود بنابراین در صورتی که فضای کوچکی در اختیار دارید از ویدئو پروکتور با بزرگنمایی کمتر می بایست استفاده کنید.
طول عمر لامپ:
در بیان طول عمر لامپ دو عدد اعلام می شود یکی مربوط به حد اکثر ساعتی که ویدئو پروژکتور در حالت استاندارد می تواند کار کند و دیگری مربوط به حد اکثر زمانی است که ویدئو پروژکتور می تواند در حالت کم مصرف و نور پایین کار کند.
ورودی و خروجی ها:
تعداد خروجی ها و ورودی های ویدئو پروژکتور پاناسونیک تنوع ارتباطی را در اختیار کاربران قرار می دهد ضمن اینکه خروجی HDMI کیفیت تصویر بالاتری را نسبت به خروجی VGA در اختیار کاربر قرار می دهد.
ویدئو پروژکتورهای باسیم یا باسیم:
در برخی از مدل های ویدوئو پروژکتور امکان ارتباط بی سیم با کامپیوتر وجود دارد که برای برخی از کاربران بسیار مهم است.نکته قابل توجه این است که ویدئو پروژکتورهای بی سیم گرانتر از دیگر ویدئو پروژکتور هاست و جهت ارسال عکس از کامپیوتر مورد استفاده قرار می گیرد و برای نمایش فیلم و فایل های ویدئویی کاربرد چندانی ندارند.
نکات مهم برایی افزایش طول عمر ویدئو پروژکتور:
ضربه خوردن به ویدئو پروژکتور امکان آسیب دیدن و سوختن لامپ این دستگاه را در پی دارد. ضمن اینکه ضربه های شدید و یا سقوط باعث صدمه دیدن دیگر قطعات دستگاه می شود. دفترچه راهنما موجود در ویدئو پروژکتور را دقیق مطالعه کنید این دفترچه راهنما در تمامی ویدئو پروژکتورها قرار دارد و شامل ویژگی های دستگاه، طریقه استفاده و نگهداری، نحوه نصب دستگاه و نکات ایمنی آن می شود ضمن اینکه در دفترچه راهنما نکاتی وجود دارد که مختص به مدل خاص ویدئو پروژکتور است که با مدل های دیگر آن متفاوت است. توصیه می شود حتی در صورتی که تجربه نصب ویدئو پروژکتور را نیز دارید به دقت دفترچه راهنمای ویدئو پروژکتور را مطالعه کنید زیرا در صورت بروز مشکل در هر یک از قطعات میتوان نسبت به شناسایی آسانتر و رفع مشکل آن اقدام کرد و حتی از بروز مشکل در ویدئو پروژکتور جلوگیری کنید.به عنوان مثال، نحوه جدا کردن پوشش فیلتر ویدئو پروژکتور در دفترچه راهنمای آن وجود دارد.
یکی از نکات بسیار مهم نصب صحیح ویدئو پروژکتور می باشد.می بایست در جای صحیح نصب گردد و فاصله حداکثری و حداقلی در نصب آن لحاظ شود. می بایست تا فاصله نیم متری از ویدئو پروژکتور خالی باشد چرا که تهویه هوا به خوبی انجام گیرد و هوای گرم خارج شده از دستگاه با هوای خنک موجود در محیط به راحتی جابه جا شود.در صورت عدم خروج گرمای داخل ویدئو پروژکتور امکان آسیب دیدن ویدئو پروژکتور وجود دارد.
پس از نصب جعبه ویدئو پروژکتور را به منظور استفاده در جابه جایی های بعدی نزد خود نگه دارید و در صورت جابه جایی ویدئو پروژکتور در مسافت های طولانی آنرا در جعبه خود قرار دهید.
تمیز کردن مداوم فیلترهای ویدئو پروژکتور باعث افزایش کارآیی و عمراین دستگاه می شود.


‏:‏LED Projectors
در این فناوری به جای استفاده از لامپ ها همانند پروژکتورهای سنتی، از تکنولوژی ‏LED‏ ‏استفاده می شود که عمر طولانی تری دارند و گستره ی رنگی بیشتری را شامل می شوند.‏

 



:: موضوعات مرتبط: لوازم جانبی موبایل , لوازم دیجیتال , لوازم خانگی , خرید دوربین هندی کم , خرید کامپیوتر رومیزی , خرید ماشین لباسشوئی خانگی , خرید اسپیکر , خرید یخچال ساید بای ساید , خرید مایکروفر , دستگاه تصفیه هوا , راهنمای خرید دستگاه تصفیه هوا , ماساژور برقی , سیستم های تلفن سانترال , ,
:: برچسب‌ها: ویدئو پروژ , بهترین ویدئو پروژکتور خانگی , ویدئو پروژکتور جیبی سامسونگ , مشخصات ویدئو پروژکتور خوب , ویدئو پروژکتور حرفه ای , انواع ویدئو پروژکتور جیبی , پروژکتور چیست , ,
:: بازدید از این مطلب : 88
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : الیاس درگزنی
ت : پنج شنبه 30 دی 1396
.


«مه مغزی» و حس مبهم آن چیست؟
مجموعه: مشاوره خانواده

اشتغالات ذهنی

مه مغزی روی بسیاری از فرایندهای ذهنی اثر می‌گذارد، شامل حافظه و تمرکز‎


مه مغزی (brain fog) روی بسیاری از فرایندهای ذهنی اثر می‌گذارد، شامل حافظه و تمرکز. مه مغزی می‌تواند علامتی از یک بیماری بوده یا با فاکتورهایی از سبک زندگی ارتباط داشته باشد، مانند استرس یا رژیم غذایی. در این مطلب در مورد علل این مشکل ناتوان کننده صحبت می‌کنیم و ایده‌هایی برای غلبه بر آن ارائه می‌دهیم.

مه مغزی چیست؟ 
مه مغزی می‌تواند این حس را به فرد بدهد که انگار فرایند تفکر، درک و فهم و به خاطر سپاری آنگونه که باید عمل نمی‌کنند. علمکردهای گوناگونی از مغز ممکن است تحت تاثیر مه مغزی قرار بگیرند، شامل:

. حافظه که اجازه می‌دهد اطلاعات ذخیره شده و بازخوانی شوند 
. توانایی استفاده و درک زبان 
. پردازش اطلاعات که به فهم و تمرکز کمک می‌کند 
. مهارت‌های بصری و فضایی مورد استفاده در طراحی، شناخت اشکال و جهت یابی 
. توانایی محاسبه 
. توانایی‌های عملکرد اجرایی مورد استفاده برای سازماندهی، شناسایی، حل مسئله و برنامه ریزی

اگر یک یا چند عملکرد دچار اختلال شود، فرد ممکن است در درک و فهم دچار مشکل شده و تمرکز کردن برایش با مشکل روبرو شود، چیزهایی را فراموش کند و دچار خستگی ذهنی شود.

مه مغزی و ام اس 
اسکلروز چندگانه یا اِم ‌اِس یک بیماری ناتوان کننده است که مغز و نخاع را تحت تاثیر قرار می‌دهد و منجر به مشکلات حرکتی، تعادلی، بصری و حسی می‌‌شود. ام اس می‌تواند قسمت‌هایی را ملتهب کرده و به مغز آسیب بزند یا آن را دچار ضایعه کند. این ضایعات می‌توانند روی چگونگی عملکرد مغز اثر بگذارند. عملکردهایی که بیشتر تحت تاثیر ام اس هستند شامل پردازش اطلاعات، حافظه و توانایی‌های عملکرد اجرایی می‌شوند. بسیاری از آنهایی که با ام اس زندگی می‌کنند، تغییراتی در توانایی‌های خود برای تصمیم گیری و پردازش و به خاطر سپاری اطلاعات تجربه می‌کنند.

در بیشتر موارد این تغییرات، خفیف تا متوسط بوده و توانایی زندگی کردن فرد را تحت تاثیر قرار نمی‌دهند. اما ممکن است منجر به احساس درماندگی یا ناتوانی در انجام کارهای روزمره مانند پیدا کردن کلیدهای خانه یا خرید از فروشگاه شوند.

استراتژی‌هایی وجود دارد که می‌تواند به فرد دچار ام اس کمک کند تا عملکرد حافظه و مهارت‌های پردازش اطلاعات خود را حفظ کند.

. اجتناب از حواس پرت کن‌ها، پیدا کردن مکانی ساکت برای تمرکز روی امور و استراحت‌های مکرر و کوتاه مدت برای کمک به تمرکز.

. از دوستان و اعضای خانواده بخواهید آرام‌تر صحبت کنند و زمان بیشتری را صرف پردازش اطلاعات کنید.

. از تکنیک‌های سازماندهی مانند یادداشت کردن کارهای روزانه و تهیه‌ی لیست کمک بگیرید.

. یک جای مشخص در خانه پیدا کنید که چیزهای مهم را در فقط در آنجا نگهداری کنید مثلا دست کلیدتان را که ممکن است به راحتی گم کنید.

این استراتژی‌ها اگر به درستی بکار گرفته شوند می‌توانند از استرس‌ و مه مغزی و احساس ناتوانی کم کنند.


مغزی,مه مغزی چیست

 

مه مغزی می‌تواند علامتی از یک بیماری و یا با فاکتورهایی از سبک زندگی ارتباط داشته باشد‎

سایر علت‌ها 
علاوه بر ام اس، بیماری‌های دیگری نیز هستند که می‌توانند باعث مه مغزی شوند. بیماری‌های بلند مدتی چون فیبرومیالژیا (درد مزمن عضلات) که باعث درد در تمام بدن می‌شود، و سندرم خستگی مزمن که منجر به احساس خستگی شدید می‌‌شود اغلب موجب مشکلاتی در تمرکز یا حافظه می‌شوند. افسردگی یک اختلال خلقی جدی است که روی طرز فکر و احساس فرد تاثیر می‌گذارد. مشکل داشتن در حافظه، تمرکز و تصمیم گیری می‌تواند موجب احساس مه مغزی در فرد شود. کسی که دچار افسردگی است ممکن است دچار مشکلات خواب و کمبود انرژی هم باشد که تمرکز کردن و انجام کارها را با سختی مواجه می‌کند.

کمبود آهن یا آنمی نیز بیماری‌ است که سلول‌های قرمز خون در بدن را تحت تاثیر قرار می‌دهد. اگر سلول‌های قرمز خون نتوانند اکسیژن کافی به اندام‌ها و بافت‌ها برسانند فرد دچار خستگی جسمی و ذهنی همراه با علائمی دیگر مانند تنگی نفس خواهد شد. تغییر سطح هورمون‌ها نیز می‌تواند عملکرد مغز را مختل کند، مخصوصا در دوران بارداری یا یائسگی. پژوهشی کوچک دریافت که تغییرات هورمونی در دوران یائسگی باعث می‌شود خانم‌ها در به خاطر سپاری اطلاعات و تمرکز روی کارهای چالش برانگیز با سختی روبرو شوند.

برخی از داروها نیز می‌توانند عملکرد ذهنی را تحت تاثیر قرار بدهند. داروهای شیمی درمانی عوارض جانبی زیادی دارند، مثلا اختلال در حافظه و تمرکز. قرص‌های خواب نیز می‌توانند روی حافظه‌ی کوتاه مدت اثر بگذارند و بعضی از داروهای ضد افسردگی هم می‌توانند موجب احساس گیجی شوند.

در صورت مواجه شدن با عوارض جانبی دارویی که مصرف می‌کنید باید با پزشک خود مشورت کنید. اگر امکان تغییر دارو وجود نداشت، پزشک می‌تواند راههای غلبه بر مه مغزی را به شما توصیه کند.

علت‌های مربوط به سبک زندگی 
مه مغزی معمولا نتیجه‌ی عواملی در سبک زندگی است که روی چگونگی عملکرد مغزی فرد تاثیر می‌گذارد. زندگی مدرن امروزی و مشغله‌های کاری می‌توانند فرصت استراحت کافی برای مغز را گرفته و مانع عملکرد مناسب آن شوند. علت‌هایی از مه مغزی که با سبک زندگی فرد مرتبط هستند شامل استرس، کمبود خواب، رژیم غذایی و کمبود انرژی ناشی از بی‌تحرکی می‌شود.

اگر استرس مداوم و کمبود خواب مزمن، حافظه‌ و تمرکز فرد را دچار مشکل کند، ایجاد تغییرات در سبک زندگی می‌تواند به برطرف کردن این مشکلات کمک خوبی بکند. تغییر در رژیم غذایی و عادت‌های ورزشی نیز می‌تواند سطح انرژی فرد را بالا برده و تمرکز او را بهبود بدهد.

درمان 
درمان مه مغزی بستگی به علت آن دارد. اگر فرد دچار ام اس باشد، پزشک می‌تواند برنامه‌ای درمانی برای او در نظر بگیرد که شامل مدیتیشن، فیزیکال درمانی و مراقبت شخصی از طریق رژیم غذایی و ورزش باشد.

سایر بیماری‌ها مانند کم خونی نیز باید توسط پزشک درمان شوند. معمولا وقتی که بیماری درمان می‌‌‌شود، مه مغزی ناشی از آن نیز برطرف می‌شود. اگر فرد با مه مغزی ناشی از افسردگی روبرو باشد، پزشک احتمالا برای او رفتار درمانی شناختی (CBT)، ورزش و یا حتی تغییر دارو را در نظر می‌گیرد.

ایجاد تغییرات ساده‌ای در سبک زندگی نیز می‌تواند به برطرف شدن مه مغزی که به دلیل بیماری خاصی نیست کمک کند.

مه مغزی چیست و چطور برطرف می‌شود؟ 
کاهش استرس همیشه هم کار راحتی نیست، اما اگر با درک علت اصلی شروع شود، مثلا مشکل مالی یا روابط عاطفی، بقیه‌ی مراحل ساده‌تر خواهد شد. خوب و کافی خوابیدن برای حفظ عملکرد خوب مغز ضروری است، چون خستگی می‌تواند تمرکز و توجه را دچار مشکل جدی کند. شما باید هر روز سر ساعت مشخصی به رختخواب بروید و بیدار شوید، قبل از رفتن به رختخواب ریلکس کنید و سعی کنید اتاق خواب‌تان را ساکت و تاریک و آرام نگه دارید.

ورزش منظم هم می‌تواند از استرس کم کرده و سطح انرژی را افزایش بدهد، که هر دوی اینها به بهبود تمرکز ذهنی کمک می‌کنند.

افزودن ورزش به کارهای روزمره می‌تواند به سادگی پیاده روی بعد از ناهار یا دوچرخه سواری تا محل کار به جای رانندگی اتومبیل‌تان باشد.

انجام سرگرمی‌هایی که دوست دارید و وقت سپری کردن با خانواده و دوستان یک راه بسیار خوب برای احساس آرامش است. ذهن آگاهی نیز متدی است که به شما کمک می‌کند از استرس‌تان کم کرده و آرام‌ سازی بهتری داشته باشید در نتیجه فرایند تفکر و تمرکزتان بهبود پیدا می‌کند. رژیم غذایی نیز بر سطح انرژی اثر می‌گذارد و خیلی از افراد احساس می‌کنند زمانی که سر ساعت مشخصی غذا نمی‌خورند، نمی‌توانند به خوبی تمرکز کنند. وعده‌های غذایی سالم و مفید و خوردن میان وعد‌ه‌های درست در طول روز نیز می‌تواند به برطرف کردن مه مغزی کمک کند.

کافئین و الکل نیز می‌تواند مشکلات خواب ایجاد کند و افت انرژی را به دنبال داشته باشد، بنابراین فرد دچار مشکل تمرکز خواهد شد.

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کنید 
اگر علاوه بر مه مغزی با علائم دیگری نیز مواجه شدید ممکن است دچار بیماری خاصی باشید. اگر مشکل از عادت‌های سبک زندگی باشد، بهبود تغذیه، خواب کافی و کاهش اتسرس باید بتوانند علائم مه مغزی را بهتر کنند، اما اگر این تغییرات نتوانستند عملکرد مغز را بهبود ببخشند و علائم‌تان بدتر شد یا ادامه پیدا کرد، باید به پزشک مراجعه کنید تا او تشخیص لازم را داده و درمان را شروع کند.



:: موضوعات مرتبط: روانشناسی , ,
:: برچسب‌ها: چه زمانی باید به پزشک مراجعه کنید , مه مغزی چیست , مه مغزی و ام اس , درمان مه مغزی ,
:: بازدید از این مطلب : 129
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : الیاس درگزنی
ت : پنج شنبه 20 آذر 1396
.



1- شوهر کردن دختر پادشاه

دختر پادشاهي از پدر خود ميخواهد، كه او را تنها به كسي شوهر دهد كه بتواند به پرسشهاي منظوم او پاسخ گويد، بزرگان و اميرزادگان، همه از پاسخ گفتن درمي مانند و سرخود رادر اين راه برباد ميدهند. تا آنكه دلاك كچلي در پاسخگويي به پرسشهاي دختر پادشاه توفيق حاصل مي كند. پرسشهاي آن دختر چنين بود:
من اگر آهوي شده به كوهها بگريزم، چه مي كني؟ 2- من اگر مشتي دانه شده، برزمين ريختم، چه مي كني؟ 3- من اگر گُلي شده بر كوهها رُستم، چه مي كني؟ 4- من اگرسيبي شده به درون صندوقي رفتم، چه مي كني؟ پاسخ آن دلاك كچل چه بود؟

2- خويشاوندي

دو مرد نسبت به هم، دايي وخواهر زاده اند. يعني اولي دايي دومي و خواهر زاده اوست، دومي نيز دائي اولي و خواهرزاده وي مي باشد. چطور چنين چيزي ممكن است؟

3- جهانگردي
جهانگردي توسط قبيله اي وحشي دستگير شد. اما به او اجازه داده شد تا جمله اي بگويد.ولي بدين شرط كه اگر جمله او صحت داشته باشد او را در روغن جوشان بسوزانند و اگر غلط باشد، با تيرزهرآگين مورد هدف قرار دهند. جهانگرد هوشيار با كمي فكر پاسخ داد كه موجب نجات او از مرگ شد. به نظر شما پاسخ او چه بود؟

4- زندان
زنداني داراي دو در است، يكي در آزادي و ديگري دَرِ اعدام. اين زندان داراي دو زندانبان است كه يكي از آنها راستگو و ديگري دروغگوست. خودِ زندانبانان همديگر را به خوبي مي شناسند. در اين زندان مردي محبوس است كه نمي داند كداميك از زندانبانان راستگو، و كداميك دروغگو است؟ به او اجازه مي دهند، از هر يك از زندانبانان كه دلش مي خواهد سؤالي بكند و از پاسخ طرف مقابل بفهمد در آزادي كدام است تا از آن خارج شود. پرسشي كه او بايد بكند تا به آزادي او بينجامد چيست؟

5- لانگرهانس
جزاير «لانگرهانس» در كجا هستند؟



:: موضوعات مرتبط: معما , ,
:: برچسب‌ها: معما , ,
:: بازدید از این مطلب : 125
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : الیاس درگزنی
ت : دو شنبه 20 مرداد 1396

۱) بازاریابی پارتیزانی چگونه خلق شد؟

کتاب بازاریابی پارتیزانی، تالیف Jay Conradکتاب بازاریابی پارتیزانی، تالیف Jay Conrad

پدر علم بازاریابی پارتیزانی، «جی کنراد لوینسون» است که در سال ۱۹۸۴ کتابی با نام «بازاریابی پارتیزانی» را چاپ کرد که در آن ضمن معرفی این روش، تمرکزش را بر این موضوع گذاشت که چطور یک شرکت کوچکمی‌تواند با بودجه کم، با شرکت‌های بزرگ‌تر رقابت کند.

۲) تعریف بازاریابی پارتیزانی یا چریکی

استفاده از استراتژی‌هایی ارزان و خلاقانه و با استفاده از ابزارهایی غیر معمول، در جهت پیشبرد اهداف بازاریابی‌مان.

۳) تفاوت بازاریابی سنتی و چریکی

اصلی‌ترین تفاوت این دو در تاکتیک‌های آن‌هاست که در مورد بازاریابی چریکی بر این موارد تاکید زیادی دارد:

  • خلاقیت
  • روابط خوب
  • رضایت

اصول بازاریابی پارتیزانی

از جمله اصلی‌ترین تفاوت‌های بازاریابی پارتیزانی با دیگر روش‌های بازاریابی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نبود مشکل کمبود بودجه: در بازاریابی پارتیزانی، بر خلاف دیگر روش‌ها، کمبود بودجه را می‌توان با خلاقیت بیشتر، تفکر بیشتر و تلاش بیشتر حل نمود.
  • نبود روش آزمون و خطا: در بازاریابی چریکی، ما چیزی به نام «آزمون و خطا» نداریم! همه چیز بایستی بر مبنای آمار و ارقام باشد.
  • تمرکز بر مشتریان فعلی: در این روش، بیشتر از این که تمرکزمان بر جذب مشتری جدید باشد، بر مشتریان فعلی (یا حداقل کسانی که ما را می‌شناسند) تمرکز می‌کنیم.
  • عدالت بین کسب و کارهای کوچک و بزرگ: میزان اثربخشی بازاریابی پارتیزانی برای کسب و کارهای کوچک و بزرگ، هیچ فرقی ندارد (و یا حداقل تفاوت محسوسی ندارد).
  • سود به جای فروش: معیار ارزیابی بازاریابی چریکی، میزان مثبت شدن شیب نمودار سود شرکت (نه فروش لحظه‌ای)، می‌باشد.


:: موضوعات مرتبط: بازاریابی , ,
:: برچسب‌ها: بازاریابی , خلاقیت , سود شرکت ,
:: بازدید از این مطلب : 79
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : الیاس درگزنی
ت : دو شنبه 14 مرداد 1396
.

بازاریابی شبکه ای (Network Marketing) یا نتورک مارکتینگ چیست؟

 

کم و بیش در کنفرانس های مختلف، کتاب های گوناگون، و وب سایت های بازاریابی و بسیاری از جاهای دیگر نام “ایمیل مارکتینگ” یا “Email Marketing” یا “بازاریابی ایمیلی” را شنیده اید.

این طور به نظر می رسد که ایمیل مارکتینگ مهم تر از آن بود که فکر می کردید و ظاهرا یکی از موثرترین قدم هایی ست که باید برای توسعه ی کسب و کارتان بردارید! اما…

  • چرا ایمیل مارکتینگ این قدر مهم است؟
  • چه فوایدی دارد؟
  • در چه زمانی کاربرد دارد؟
  • چگونه یک ایمیل مناسب طراحی کنم؟

اگر این سوالات به جز من برای شما هم پیش آمده پس بیایید تا به سراغ موفق ترین برگزار کنندگان کمپین های ایمیل مارکتینگ در دنیا برویم و سوالاتمان را از آن ها بپرسیم!

۱- ایمیل مارکتینگ دقیقا چیست؟

اگر بخواهیم تعریف ایمیل مارکتینگ را به زبانی ساده بیان کنیم باید بگوییم که هر ایمیلی که محتوای آن به نحوی کالا یا خدمات شما را تبلیغ کند، یک تقاضا برای استخدام و جذب نیرو داشته باشد و یا هر حرکتی در راستای افزایش فروش شرکت تان داشته باشد می تواند در زمره ی ایمیل مارکتینگ قرار بگیرد.

هر زمان که خواستید اعتماد مشتریان تان و یا جلب توجه نسبت به برندتان را مدنظر داشته باشید می توانید بر روی ایمیل مارکتینگ حساب کنید!

۲- ایمیل مارکتینگ چه فواید و کاربردهایی دارد؟

۶ دلیل اصلی که ثابت می کند ایمیل مارکتینگ برای کسب و کارتان مفید است را از زبان comm100 بازگو می کنیم:

  1. زمان و انرژی کم: به نسبت سودی که برایتان دارد به تلاش و صرف زمان بسیار کمی نیاز دارد.
  2. شخصی سازی: بر خلاف تلویزیون، تبلیغات چاپی و بسیاری از رسانه های دیگر، شما می توانید ایمیل تان را هر طوری که خواستید، با هر اندازه، شامل هر چیزی و به صورت شخصی سازی شده با هر مخاطبی طراحی و ارسال کنید.
  3. تفکیک مخاطبان: می توانید “مخاطبان یا مشتریان بالقوه” را از “مشتریان فعلی” به راحتی جدا کنید و برای هر کدام برنامه ای جداگانه داشته باشید!
    مشتریان کنونی‌تان را وفادار کنید و مشتریان بالقوه را به خرید تشویق کنید.
    آیا در تلوزیون یا بیلبورد می توانید این کار تفکیک را انجام دهید؟! مسلما نه!
  4. فرکانس بالاتر در ارتباط با مخاطب: ایمیل مارکتینگ، به دلیل این که زمان کمی میگیرد و طراحی آن راحت است می تواند تناوب ارتباط شما را با مشتری زیاد کند.
    مثلا شما با روش های دیگر تبلیغاتی ممکن است بتوانید ماهی یکبار یا هر دو هفته یکبار (با صرف هزینه مالی و زمانی زیاد) با مشتریان و مخاطبانتان ارتباط برقرار کنید، ولی در ایمیل مارکتینگ این کار را سریعتر، راحت تر و کم هزینه تر انجام می دهید.
  5. اطلاع رسانی: با ایمیل مارکتینگ می توانید یکی از مراحل مهم فروش یعنی ایجاد آگاهی را از محصول یا خدمات یا برندتان به وجود آورید.
  6. پشتیبانی از مشتری: با ایمیل مارکتینگ می توانید وفاداری خود را به مشتری نشان بدهید، می توانید در قالب ایمیل، خدمات پشتیبانی خود را به مشتری ارائه دهید.

۳- در چه زمانی از ایمیل مارکتینگ استفاده کنیم؟

آمیت داس (Amit Das)، طراح UI و UX در Fab.com می گوید:

زمانی که تعدادی ایمیل از مخاطبان مختلفی از جمله مشتریان، بازدیدکنندگان وب سایت و دیگر اعضای خبرنامه تان دارید می توانید در زمان هایی مانند زیر به مخاطبان خود ایمیل بزنید:

  • سالگرد ها، جشن ها و مناسبت ها (کریسمس، پیروزی تیم فوتبال در جام جهانی، تولد مشتری تان و…)
  • زمانی که یک جشنواره تخفیف دارید (ارسال کد تخفیف به مخاطب)
  • زمانی که محصول یا خدمات جدیدی دارید (به اطلاع مشتری برسانید)
  • زمانی که امکانات جدیدی را به درگاه های ارتباطی تان با مشتری اضافه کرده اید (مثلا یک امکان جدید به اپلیکیشن تان افزوده اید یا در وب سایت تان چت باکسی برای گفتگو و مشاوره دادن به مشتریان مهیا کرده اید)
  • زمانی که مقاله مهمی را در وب سایت تان درج کرده اید.
  • زمانی که احساس می کنید به منظور آموزش راجع به موضوع خاصی باید به مخاطبان تان اطلاع رسانی کنید. (ارسال PDF، ویدیو و…)
  • زمانی که موعد پرداخت مشتری فرارسیده و باید برای مثال قسط ماهیانه اش را بپردازد.
  • زمانی که قرار است در یک نمایشگاه، همایش یا سمینار شرکت یا برگزار کنید. (ارسال دعوت نامه به مخاطب)
  • و هر زمان دیگری که امکاناتی برای آسودگی بیشتر مشتریان تان و یا جذب مشتریان بالقوه فراهم کرده اید می توانید از ایمیل مارکتینگ برای خبر دادن آن به مشتری استفاده کنید.

۴- ده گام برای طراحی ایمیل

خب تا این جای کار تعریف و اهمیت ایمیل مارکتینگ و زمان مناسب برای انجام آن را خواندیم.
اما چگونه یک ایمیل مناسب بسازیم؟

این ۱۰ نکته کوتاه را رعایت کنید تا یک ایمیل موفق و به تعبیر Mailify، “خوشمزه” را تهیه کنید:

  1. عنوان: خیلی مختصر، مفید، مرتبط و بدون استفاده از کلماتی مانند سلام، روز به خیر و..!! ، یک عنوان برای ایمیل تان بنویسید.
  2. لوگو: لوگوی برندتان را در بالای ایمیل قرار دهید.
  3. شماره تماس: درگوشه راست بالای ایمیل، شماره تماس خود را قرار دهید.
  4. زیر عنوان مناسب: برای این که مشتری از موضوع ایمیل اطلاع بیشتری پیدا کند (در انتخاب زیر عنوان خیلی دقت به خرج دهید)
  5. شروع صحبت: همان ابتدا به مخاطب بگویید که چرا این ایمیل را برایش ارسال کرده اید.
  6. متن و تصویر: استفاده از چه متن و چه تصویر نباید بیش از حد باشد؛ تعادل میان عکس و متن را رعایت کنید.
  7. اطلاعات تکمیلی مورد نیاز: هر آن چه که مشتری باید بداند را بگویید (مثلا جزییات قرعه کشی تان یا جزییات صورت حساب مشتری)
  8. مناسب تلفن همراه: دقت کنید که ممکن است که مخاطبتان با تلفن همراهش ایمیل شما را بخواند.
    سعی کنید ایمیلی “واکنش گرا” یا “Responsive” طراحی کنید.
  9. دکمه لغو عضویت یا unsubscribe: یک دکمه لغو عضویت در انتهای ایمیل برای مخاطبتان تدارک ببینید تا اگر تمایلی به دریافت ایمیل ندارند به راحتی بتوانند عضویت خود را لغو کنند.
  10. سرور: ایمیلتان را طوری طراحی کنید که همه سرورهای ارائه دهنده سرویس ایمیل مثل Outlook، Gmail، Yahoo و… بتوانند آن را بخوانند (می دانید که در ایران هنوز هم خیلی ها از Yahoo استفاده می کنند.).

یکی از بهترین منابعی که در آن می توانید تعداد زیادی قالب رایگان برای ایمیل هایتان بیابید وب سایت Mailify می باشد.
برای این کار وارد بخش Free Email Templates از این وب سایت شوید.

و در انتها: دست به کار شوید!

خب ایمیلتان را که طراحی کردید؛ درباره بازاریابی ایمیلی هم اطلاعات کسب کردید، حالا وقت آن است که دست به کار شوید و اولین کمپین ایمیل مارکتینگ خود را اجرا کنید!



:: موضوعات مرتبط: بازاریابی , ,
:: برچسب‌ها: ایمیل , ایمیل تبلیغاتی , بازار هدف , بازاریابی آنلاین , بازاریابی دیجیتال , بازاریابی هدفمند ,
:: بازدید از این مطلب : 137
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : الیاس درگزنی
ت : دو شنبه 2 مرداد 1396
.
در این مطلب طرز تهیه کیک آلبالویی، با خامه ای فوق العاده را به شما آموزش داده ایم. شاید تا قبل از این فکر می کردید که ترکیب آلبالو با شکلات چیز خوبی از آب در نمی آید، اما بعد از درست کردن این کیک نظرتان کاملا عوض می شود.
 
 
مواد لازم:
 
 
  • اسانس وانیل چند قطره
  • نمک 1 هشتم قاشق چایخوری
  • شیر  1 لیوان
  • پودر کاکائو 8 قاشق غذاخوری
  • کره 4 قاشق غذاخوری سر پر
  • تخم مرغ 2 عدد
  • بیکینگ پودر 2 و نیم قاشق چایخوری
  • شکر 1 و نیم لیوان
  • آرد 1 و نیم لیوان
 
مواد خامه مخصوص:
 
  • کره 200 گرم
  • آب (سرد) نصف لیوان
  • شکر نصف لیوان
  • آلبالو نیم کیلو
  • شکلات تخته ای به میزان لازم
  • پنیر خامه ای 400 گرم
  • پودر قند 3 لیوان
 
طرز تهیه کیک شکلاتی آلبالویی با خامه مخصوص

طرز تهیه:

ابتدا آلبالو ها را شسته و هسته آنها را خارج کنیدو آنها را در ابعاد متوسط خرد کنید و نصف لیوان شکر و نصف لیوان آب را به همراه آلبالو ها داخل قابلمه بریزید و 1 ساعت داخل یخچال استراحت دهید. پس از این مدت زمان قابلمه را روی حرارت قرار دهید، پس از اینکه مواد 15 دقیقه روی حرارت متوسط جوشید و آلبالو ها نرم شدند از روی حرارت بردارید و کناری قرار دهید تا مواد خنک شوند.

طرز تهیه کیک شکلاتی آلبالویی با خامه مخصوص

طرز تهیه کیک شکلاتی آلبالویی با خامه مخصوص

طرز تهیه کیک شکلاتی آلبالویی با خامه مخصوص

کره را در دمای اتاق نرم کنید و به همراه تخم مرغ ها ، شکر و وانیل با همزن 7 دقیقه بزنید تا یکنواخت شود. سپس شیر ولرم را کم کم اضافه کرده و مخلوط کنید تا مواد یکدست شوند.

طرز تهیه کیک شکلاتی آلبالویی با خامه مخصوص

طرز تهیه کیک شکلاتی آلبالویی با خامه مخصوص

آرد ، بیکینگ پودر ، نمک و پودر کاکائو را با هم مخلوط کنید و آنها را 2 بار الک کنید تا کاملا سبک شوند ، مخلوط را کم کم روی مایه کیک الک کنید و به آرامی با لیسک مخلوط نمایید تا زمانی که مواد خوب با هم ترکیب شوند.

طرز تهیه کیک شکلاتی آلبالویی با خامه مخصوص

طرز تهیه کیک شکلاتی آلبالویی با خامه مخصوص

قالب کیک را چرب کنید یا کاغذ روغنی بیندازید یا کمی آرد پاشی کنید و مایه کیک را داخل آن بریزید طوری که تنها نیمی از ظرف پر شود.قالب را داخل فری که از قبل با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن کرده اید و خوب گرم شده است به مدت 30 دقیقه قرار دهید تا کیک ها بپزند ، پس از پخت کیک ها را از فر خارج کنید و اجازه دهید خنک شوند سپس هر کیک را از وسط به دو قسمت تقسیم کنید .با این مواد شما دو کیک خواهید داشت که بعد از نیم شدن تبدیل به 4 لایه میشود.
 
طرز تهیه کیک شکلاتی آلبالویی با خامه مخصوص

طرز تهیه کیک شکلاتی آلبالویی با خامه مخصوص

برای تهیه خامه مخصوص ابتدا کره نرم شده و پودر قند را داخل ظرفی بریزید و 3 دقیقه با همزن بزنید. سپس پنیر خامه ای را اضافه کنید و 1 دقیقه با همزن بزنید و در آخر 3 قاشق غذاخوری از شیره آلبالویی که خنک شده است به خامه اضافه کنید سپس آن را 1 ساعت داخل یخچال قرار دهید تا سرد شود.
 
طرز تهیه کیک شکلاتی آلبالویی با خامه مخصوص

طرز تهیه کیک شکلاتی آلبالویی با خامه مخصوص

پس از اینکه کیک و خامه هر دو خوب خنک شدند، یک لایه کیک را روی سطح کار قرار دهید ، با قلمو مقداری از شیره آلبالو را روی کیک بزنید سپس مقداری کرم خامه ای روی کیک بزنید و خوب پخش کنید و در ادامه مقداری از آلبالویی که پخته اید روی کرم قرار دهید ، به همین صورت لایه ها را روی هم قرار دهید.
 
طرز تهیه کیک شکلاتی آلبالویی با خامه مخصوص

طرز تهیه کیک شکلاتی آلبالویی با خامه مخصوص

طرز تهیه کیک شکلاتی آلبالویی با خامه مخصوص

پس از اینکه تمام لایه های کیک با کرم خامه ای وآلبالو پرشد با اضافه کرم خامه ای دور کیک را تزیین کنید ، شکلات تخته ای را رنده کنید و اطراف کیک را با آن و آلبالو تزیین نمایید. کیک را داخل یخچال قرار دهید تا خوب سرد شود سپس سرو کنید.

طرز تهیه کیک شکلاتی آلبالویی با خامه مخصوص

نکات:

1-در صورت تمایل به جای آلبالو از گیلاس یا کمپوت گیلاس استفاده کنید.
 
2-به جای شکر میتوان از همان میزان عسل استفاده کرد. 


:: موضوعات مرتبط: آشپزی , ,
:: برچسب‌ها: کیک شکلاتی , شیرینی , دسر ,
:: بازدید از این مطلب : 192
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : الیاس درگزنی
ت : دو شنبه 29 تير 1396
.

تنوری کردن

روش های طبخ و پختن سنتی ماهی در ایران


بهترین راه طبخ ماهی تنوری در خانه، استفاده از فر است. برای طبخ ماهی تنوری، می توانید از ماهی های بزرگ و درسته هم استفاده کنید و نیازی به فیله کردن ماهی ها نیست. در این روش، ابتدا داخل شکم یا گوشت ماهی را با مقداری نمک و کمی پودر انار یا پودر لیمو عمانی طعم دار کنید، سپس روی پوست ماهی چند برش عمیق بزنید و تمام پوست و داخل برش ها را با رب انار بپوشانید.

حالا ماهی را خوب داخل فویل آلومینیومی بپیچید و آن را بعد از قرار دادن در یک سینی یا تابه نازک، داخل طبقه وسط فر بگذارید. فر شما باید از قبل کاملا گرم شده و حداقل حدود 120 درجه سانتی گراد حرارت داشته باشد. مدت زمان پخت هم به اندازه ماهی بستگی دارد. می توانید حدود نیم ساعت بعد از قرار دادن ماهی در فر، فویل آن را باز کنید و ببینید چه مدت دیگر برای پخت کامل زمان لازم دارید. این روش، یکی از بهترین روش های طبخ ماهی است که علاوه بر طعم خوبی که برای ماهی ایجاد می کند، به دلیل استفاده نکردن از روغن، غذای سالم تری هم خواهید داشت.



 بخارپز کردن

روش های طبخ و پختن سنتی ماهی در ایران


ماهی بخارپز بیشتر برای طرفداران سبزیجات که عاشق طعم های طبیعی هستند، مناسب است. برای تهیه این ماهی، نیازی به استفاده از روغن نیست. گوشت ماهی در روش بخارپز کردن، عطر و طعم سبزی های مختلف را به خود می گیرد و فقط افزودن کمی نمک و فلفل سیاه قبل از پخت به آن کافی است. در این روش، ابتدا باید کف تابه را با مقداری سیب زمینی حلقه شده بپوشانید. سپس روی سیب زمینی ها، یک ردیف هویج حلقه شده، یک ردیف ساقه کرفس خرد شده، یک ردیف فلفل دلمه ای، یک ردیف پیاز خام حلقه شده و یک ردیف برگ سبزی های معطری مانند نعناع، جعفری و گشنیز قرار دهید و تکه های ماهی را روی این سبزی ها بگذارید. 

در نهایت هم برگ های خردشده کرفس را روی ماهی ها بپاشید و در تابه را بگذارید. بعد از گرم شدن تابه، حرارت را به اندازه ای کم کنید که ماهی و سایر سبزی ها آب بیندازند و خوب بخارپز بشوند. در صورت تمایل می توانید 2 حبه سیر هم به محتویات تابه اضافه کنید. شما می توانید ماهی بخارپز را برای بهبود طعم آن، با کمی روغن زیتون و آبلیموی تازه یا سرکه سرو کنید.



آبپز کردن

روش های طبخ و پختن سنتی ماهی در ایران


تعجب نکنید؛ برای تهیه ماهی با این روش، قرار نیست که ماهی ها را داخل آب بیندازید. فقط کافی است یک ظرف گود مانند قابلمه را تا نیمه با آب پر کنید. سپس تکه های ماهی که فقط با کمی نمک طعم دار شده اند، داخل فویل آلومینیومی ضخیمی بپیچید و در نهایت هم فویل های حاوی ماهی را بعد از جوش آمدن آب، داخل ظرف بریزید. اگر تکه های ماهی کوچک باشند، حدود 15-10 دقیقه برای پخت آنها کافی است. می توانید یک قزل آلای نسبتا درشت را هم حدود 30 دقیقه با این روش بپزید. 

زمانی که ماهی در حال پختن است، باید برای تهیه سس این غذا دست به کار شوید. سس ماهی آبپز باید ترکیبی از رب انار، گردوی آسیاب شده، نعناع و جعفری ساطوری و مقداری هم پودر فلفل سیاه باشد که همگی آنها باید حدود 5 دقیقه باهم تفت داده شوند. درصورت تمایل می توانید کمی پیازداغ هم به این سس اضافه کنید. سس ماهی آبپز باید درست پیش از سرو، روی آن ریخته شود.



سوخاری کردن

روش های طبخ و پختن سنتی ماهی در ایران


واقعیت این است که بیشتر مردم، طعم غذاهای سوخاری را دوست دارند و حتی خیلی از کسانی که علاقه ای به خوردن ماهی ندارند، بدشان نمی آید گاهی ماهی سوخاری را در برنامه غذایی خود داشته باشند. برای سالم و مغذی تر شدن ماهی سوخاری، می توانید گوشت را حدود نیم ساعت پیش از سرخ کردن، در ترکیبی از آبلیمو، نمک، پودر فلفل سیاه و پودر سیر بخوابانید. سپس هر دو طرف ماهی را به پودر سوخاری یا پودر نان خشک آغشته و ماهی را با روغن های مخصوص سرخ کردنی، سرخ کنید. 

قبل از خوردن ماهی، پودرهای سوخاری که آغشته به روغن هستند و در اثر حرارت دیدن، به رنگ قهوه ای درآمده اند، از سطح ماهی جدا کنید و گوشت سالم و خوش طعم آن را بخورید. برای جدا شدن ساده تر پودر سوخاری، می توانید حدود 3 دقیقه پیش از پایان پخت، در ماهیتابه را بگذارید تا پودر چسبیده به ماهی ها با بخار ایجادشده، شل و به راحتی کنده شود. برای طبخ ماهی با این روش، بهتر است گوشت ماهی را به صورت فیله درآورید.



:: موضوعات مرتبط: آشپزی , ,
:: برچسب‌ها: غذای دریایی , ماهی , روش های پخت ماهی ,
:: بازدید از این مطلب : 138
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : الیاس درگزنی
ت : دو شنبه 8 تير 1396
.

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد

موضوعات
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی